U Lisinskom održana 16. proljetna revija jazza

Zvijezda vokalnog jazza Kevin Mahogany oduševio malobrojnu publiku

Datum objave:
28.04.2006.
Autor:
Davor Hrvoj

U organizaciji Jazz kluba Zagreb Hrvatskog društva skladatelja i KD Lisinski u maloj je dvorani Vatroslav Lisinski od 24. do 27. travnja održana 16. proljetna revija jazza. Iako je predstavio stilski raznolik program visoke razine izvedbi glazbenika i skupina iz Hrvatske, Švedske, Austrije i SAD-a, i ovogodišnji je festival pokazao nezainteresiranost, ali i neinformiranost publike za vrhunske jazz događaje. Naime, kako objasniti potpunu nezainteresiranost medija, posebice tiskovnih - iako je ovo bila prva Revija koju nije snimala televizija - za nastup svjetske zvijezde jazza Kevina Mahoganyja, u referentnom časopisu DownBeatu više puta biranim za najboljeg svjetskog jazz pjevača? Zašto vodeći pjevač jazza, kojeg za suradnika u svojim projektima biraju veličine poput Clinta Eastwooda i Roberta Altmana, ne može napuniti MALI Lisinski? Iako se izgovaraju na ekskuzivnost jazza kao glazbe za uži krug publike, odgovor leži u drugim, posve jednostavnim razlozima: podilaženju trendovima i najširim strastima u trci za proofitom.
Ne razmišljajući o tome kada će u novinama ponovno moći čitati o istinskim vrijednostima različitih vidova hrvatske i svjetske kulture, dvjestotinjak je sretnika istinski uživalo u ”ekskluzivnom” nastupu istinske jazz veličine. Uz pratnju sjajnog HGM jazz orkestra Zagreb pod vordsvom Sigija Feigla, što ga je sa zadovoljstvom pohvalio, Mahogany je briljirao u uvjerljivim izvedbama standarda i jedne vlastite skladbe, s lakoćom i razumijevanjem improvizirajući i u najsloženijim skladbama poput Parkerove ”Yardbird Suite”, kakve se ne usude izvoditi niti mnogo poznatiji pjevači.
Američki Elmhurst College Jazz Band pod vodstvom Douga Beacha, iako sastavljen od studenata, svirao je uigrano i dinamično, na razini profesionalnih orkestara, ali sa skromnijim solistima. Zapaženim interpretacijama predstavila se njihova pjevačica Melody Alvarado, sjajna i kao alt saksofonistica i flautistica. Ne toliko atraktivno, ali zanimljivo svirao je austrijsko-američki kvartet Endgrad koji njeguje komorniji jazz pristup.
Osim HGM JOZ-a zapažene su nastupe održali i drugi Hrvatski sastavi. Ugodno su iznenadili sudionici tradicionalnih Novih nada jazza Marjan Marjanović: duo Gitarismo Virtuso što ga čine Bruno Crnečki i Ivan Prša, riječki gitarist Bruno Mičetić, te posebice pjevačica Danijela Mačešić koja već ima izgrađenu osobnosti i vještinu zrele jazz glazbenice.
Nakon duo nastupa prije nekoliko godina sa svojim ocem, proslavljenim klaviristom Davorom Kajfešom koji već godinama živi i djeluje u Švedskoj, trubač Goran Kajfeš je nastupio sa svojim švedskim sastavom Headspin. Bio je to još jedan primjer neinformirnosti publike, ali i predrasuda prema predodređenju koncertnih prostora za glazbu određena karaktera. Naime, glazba koju na vrlo visokoj razini, s intenzitetom i dramatikom izvodi Goran Kajfeš - nastavak fusiona što ga je u zadnjem razdoblju karijere svirao slavni Miles Davis s obilnim korištenjem elektronike i klupskih ritomova, ali i korištenja elemenata istočnoeuropske glazbe što je hit među suvremenim svjetskim jazzistima - redovito puni klubove koji drže do trendova, primjerice Aquariusov program Kontrapunkt. Kretaivan doprinos njihovu nastupu dao je Davor Kajfeš koji je u dvije izvedbe kao gost svirao klavir, ali i harmoniku.
Posve drukčiji bio je nastup kojim je sjajni klavirist Dražen Boić proslavio 75. rođendan. U nostalgičnim duo izvedbama hrvatskih i svjetskih evergreena, bez opterećenja jazz pristupom, uz njega su kao gosti nastupili suradnici i prijatelji. Osim sina, klavirista Fedora Boića (svirali su četveroručno) bili su to Gabi Novak, Zdenka Kovačićek, Josipa Lisac, Jelena Balent, Arsen Dedić, Drago Diklić, Krunoslav Slabinac i Davor Štern.
Reviju je svojim nastupom zaključio Black Coffee koji je u programu ”Glasovi Dalmacije” uz Klapu Mendula predstavio osebujan jazzistički spoj s dalmatinskom tradicijskom glazbom. Kao gost u obradi Gibonnijeve ”Tempere” pridružio im se klavirist Matija Dedić.

(Preuzeto iz Novog lista od 29. travnja 2006.)

© 2008-2015 Jazz.hr / Hrvatsko društvo skladatelja