Održani jubilarni 10. međunarodni dani jazza 2000, na međunarodnoj priredbi briljirali hrvatski jazzisti

Datum objave:
27.10.2000.
Autor:
Davor Hrvoj


    U organizaciji Jazz kluba Zagreb Hrvatskog društva skladatelja i Koncertne dvorane Vatroslava Lisinskog od 24. do 27. listopada u Maloj dvorani Vatroslava Lisinskog održani su 10. međunarodni dani jazza. Tijekom četiri dana predstavili su se vrsni europski jazz glazbenici, te izuzetno uspješno i dva naša sastava. Koncepcija ovogodišnjih Međunarodnih dana jazza zasnivala se na jednom, najviše dva koncerta dnevno, tako da je većini sastava omogućeno predstavljanje cjelovitim programom. Solidna posjeta i zavidna razina koncerata rezultirali su dobrom atmosferom. Osim publike zadovoljstvo nisu skrivali glazbenici niti organizator.
    Priredbu je otvorio trio francuskog bubnjara Bertranda Renaudina. U stilu moderna jazza, u programu pod nazivom "L'arbre Voyage" (Putujuće stablo) svirali su skladbe i aranžmane vođe sastava nadahnute svjetskim gradovima koje je posjetio. Renaudin, glazbenik klasične izobrazbe i glazbeni pedagog, predstavio se kao maštovit skladatelj i solist izvrsne tehnike, te ritmičar bogatih ideja. Svoj raskošni talent demonstrirao je u brojnim solističkim dionicama. Kao odličan improvizator predstavio se i kontrabasist Yves Rousseau koji je zadivio publiku osebujnom tehnikom i čistoćom zvuka. Rijedak glazbeni događaj, u nas jedinstvenog zvuka swinga po uzoru na Hot Club De France, priredio je Hot Club Zagreb. Svirajući svoju himnu "Nuages", te standarde poput "Lady Be Good", "I'm Beggining To See The Light", ali i skladbe članova sastava poput Igreciove "Blues In G", oduševili su publiku željnu pravog swinga. Kao gost uz njih je svirao mađarski violinist Csaba Deseo, te usni harmonikaš Branko Kralj s trijom u nastupu kojim su podsjetili na jazz u nas prije Drugog svjetskog rata. Trebao je nastupiti i bubnjar Bob Buraz (Boris Burazović) koji je također svirao jazz prije rata. Trebao je to biti njegov prvi nastup u Zagrebu nakon šezdeset godina. Na žalost zbog bolesti nije mogao nastupiti, ali je tijekom koncerta svečano predao bubnjarske palice četverogodišnjem Šimunu Matešiću, sinu gitarista Hot Cluba i poznatog dramskog pisca Mate Matešića, zaželivši mu uspješan nastavak tradicije izvrsnih zagrebačkih bubnjara. Svirajući bubnjeve u izvedbama skladbi "Whispering i "Summetime" s Brankom Kraljem i trijom, Šimun je zavidnim poznavanjem sviranja bubnjeva i osjećajem za jazz oduševio publiku u Maloj dvorani Vatroslava Lisinskog. Za Boba Buraza Hot Club je odsvirao skladbu "Bob Buraz Blues" Aleksandra Bubanovića, a koncert su završili zajedničkim izvedbama Hot Cluba i Branka Kralja i trija u kojima su se nadopunjavala dva kontrabasista, a Mate Matešić je svirao benđo. Moderni jazz svirao je kvartet njemačkog klavirista Dietera Köhnleina. Nakon iskustva stečenog u sastavima rock, funk i blues profila, te multimedijalnim projekatima, Köhnlein se opredjelio za jazz. Nastupa i solo, pa je tako početkom godine poduzeo veću turneju po Srednjoj Americi. Kao skladatelj dobitnik je brojnih nagrada. Njegove skladbe kvartet je izvodio svježe i nepretenciozno, a svaki je član sastava imao dovoljno slobode za ispoljavanje svojih zamisli. Tamara Obrovac Transhistria Ensemble drugi je naš sastav koji se dostojno predstavlja na međunarodnoj jazz sceni. Za ovu priliku Tamara Obrovac okupila je prošireni sastav u kojem su uz stalne članove: bubnjara Krunu Levačića, basista Žigu Goloba, te violinista i sopilaša Daria Marušića, svirali gitarist Ante Gelo i dvojica uglednih talijanskih glazbenika: saksofonist i bas klarinetist Enzo Favata, te stalni član milanske Scale, virtuozni harmonikaš Simone Zanchini. Izvedbe starih, ali i novijih skladbi, predstavljene su u sasvim drukčijem zvuku prilagođenom glazbalima, ali i senzibilitetu glazbenika. Tamara Obrovac je razvila osebujan stil i interpretaciju, a zapažena je i kao skladateljica. I ovim je koncertom opravdala epitet našeg kvalitetnog izvoznog proizvoda. Priredbu je zaključio britanski skladatelj i aranžer Michael Gibbs s Upper Austrian Jazz Orchestrom. Uz nekoliko standarda među kojima preferira one Johna Scofielda, orkestar je pod ravnanjem Gibbsa izvodio uglavnom njegove skladbe, među kojima i one skladane za film. Nije izostao ni blues, a Gibbs je rekao: "Blues teče ,mojim žilama i ne mogu a da ga uvijek ne odsviram." Dobar orkestar i uvježban program, te suprotno predviđanjima stručnjaka, pristupačni aranžmani i kvalitetni soisti ovaj su koncert učinili primjerenim za kraj priredbe.
    Ovogodišnji jubilarni 10. međunarodni dani jazza službeno su završili 28. listopada susretom Michaela Gibbsa s našim glazbenicima u prostorijama Hrvatskog društva skladatelja. Najavljen kao predavanje o njegovom skladateljskom radu, program na kojem je prisutvovalo više članova austrijskog Upper Austrian Jazz Orchestra nego naših glazbenika, protekao je u neobaveznom, ali zanimljivom razgovoru koji je ipak završio s razmjenom iskustava i savjetima o edukaciji u jazzu.
    Ovoj priredbi prethodio je, sretno se uklopivši u tjedan jazza u Maloj dvorani Vartoslava Lisinskog, prvi koncert iz jazz ciklusa pet koncerata u pretplati Nastupili su talijanski glazbenici Franco Cerri i Enrico Intra. U organizaciji Jazz kluba Zagreb Hrvatskog društva skladatelja i Koncertne dvorane Vatroslava Lisinskog, 6. studenog je nastupio Bob Brookmeyer & Jazz Big Band Graz, a ciklus se nastavlja 17. siječnja koncertom Tone Janša/Adelhart Reudiger Sexteta, 26. travnja solo nastupom Triloka Gurtua (najbolji udaraljkaš godine prema mišljenju kritičara uglednog američkog jazz časopisa Down Beat) koji će svirati u okviru zagrebačkog biennala, te 4. svibnja nastupom glasovitog, utjecajnog američkog gitarista Jima Halla i njegovog kvarteta s gostima: Claudiom Roditijem, Chrisom Potterom i Kvartetom Rucner.
 

© 2008-2015 Jazz.hr / Hrvatsko društvo skladatelja