Glazba nadahnuta antičkim staklom

Glazba nadahnuta antičkim staklom
Datum objave:
07.08.2015.

Održan Zadar Jazz&Blues festival

 

Glazba nadahnuta antičkim staklom

 

            U organizaciji HNK Zadar i Turustičke zajednice grada Zadra u Zadru je od 28. do 30. srpnja održan Zadar Jazz&Blues festival. U stilski raznolikim programima u dvorištu zadarskog Muzeja antičkog stakla, koje je publika svake večeri napunila do posljednjeg mjesta, nastupili su strani izvođači od kojih su se neki prvi po prvi put predstavili hrvatskoj publici. Upravo nadahnuti tim ambijentom i samim postavom muzeja, kao i gradom, glazbenici su svirali s posebnim žarom.

            Festival je svojim nastupom otvorio britansko-američki sastav Oblivion Express engleskog orguljaša i klavijaturista Briana Augera koji je tijekom polustoljetne karijere svirao s poznatim jazz, blues i rock glazbenicima, među ostalima sa Sonny Boy Williamsonom, Rodom Stewartom, Johnom McLaughlinom, Jimijem Hendrixom i Led Zeppelinima. Njegova glazba donosi spoj spomenutih stilova s funkyjem, a zasniva se na energiji, izvedbama hitova kao što su “Bumpin' On Sunset” Wesa Montgomeryja, “I Love You More Than You'll Ever Know” Ala Koopera iz repertoara sastava Blood, Sweat & Tears i “Compared To Wahat” Genea McDanielsa iz repertoara Roberte Flack te Lesa McCanna i Eddiea Harrisa, te šou pristupu za koji je bio zadužen, pjevač, gitarist i udaraljkaš Alex Ligertwood. Sudeći po publici koja je zaplesala šou je bio uspješan.

            Druga je večer bila rezervirana za rock-blues. Nastupio je sastav Neal Black & The Healers. Četvorica odličnih glazbenika zavidnih biografija: gitarist i pjevač Neal Black, klavijaturist John Latrell, bas gitarist Kris Jefferson i bubnjar David Bowler, oduševili su uigranim i energičnim izvedbama autorskih skladbi i blues standarda u kojima se svaki od članova predstavio i kao solist. Black je svirao neuobičajenom lakoćom, a njegov hrapav glas sjajno odgovara blues feelingu. Latrell je nadahnuto improvizirao, Jefferson je provocirao na komunikaciju, a Bowler je pokazao svu raskoš svojeg bubnjarskog umijeća svirajući precizno a ujedno stilski raznoliko.

            Završne večeri festivala nastupila je saksofonistica, flautistica i pjevačica Camille Thurman sa svojim američko-talijanskim MMT Quartetom. Uz podršku profinjenog bubnjara Darrella, te pouzdanih pijanista Nica Mencia i kontrabasista Marca Marzole izvodila je vlastite skladbe i standarde. U prvom dijelu koncerta predstavila se kao tenor saksofonistica zavidne sviračke vještine i sklonosti bebopu. Odsviravši na samom početku “Evidence” Theloniousa Monka i “Inner Glimpse” McCoya Tynera pokazala je koje inovatore cijeni i na kojoj se tradiciji napajala. Drugi dio pripao je vokalnim izvedbama također njezinih skladbi i standarda. U izvedbama skladbi kao što su “Skylark” i nekih iz repertoara Sarah Vaughn iskazala je svoju nježniju stranu, te sklonost prema brazilskoj glazbi, kratko se prihvativši flaute, i scat pristupu.

            Bio je to sjajan svršetak uzorno organiziranog, prvog Zadar Jazz&Blues festivala koji će se sudeći prema reakcijama publike, glazbenika i gradskih uglednika, dogodine nastaviti.

Davor Hrvoj

(Preuzeto iz Novog lista od 2. koklovoza 2015.)

© 2008-2015 Jazz.hr / Hrvatsko društvo skladatelja