Tečajevi Zorana Šćekića

Tečajevi Zorana Šćekića
Datum objave:
18.06.2017.

PRIVATNI TEČAJEVI:

 

JAZZ ARANŽMAN I ORKESTRACIJA

IMPROVIZACIJA

MIKROTONALNA HARMONIJA

GITARA

 

JAZZ ARANŽMAN I ORKESTRACIJA

 

Zvuk Jazz orkestra (eng. Big Band) je toliko karakterističan da ga čak i glazbeno neobrazovani ljudi vrlo lako prepoznaju. Jazz glazba konstantno evoluira pa samim time i zvuk Jazz orkestara ali prepoznatljivost zvuka je ostala netaknuta. Glavna tema tečaja "Jazz aranžman i orkestracija" su tehnike i metode pisanja koje su doprinjele karakterističnosti zvuka Jazz orkestra.

 

SKALE & MODUSI

 

- ionian i svi pripadni modusi

- melodijski mol i neki pripadni modusi

- harmonijski mol i neki pripadni modusi

- harmonijski dur i neki pripadni modusi

- simetrično umanjena skala

- cjelotonska skala

- harmonijski proširene ljestvice

 

HARMONIJSKA ANALIZA

 

- modalitet

- tonalitet i stupnjevi

- modulacija

- modulacija unutar tonaliteta

- alteracija

- supstitucija

- reharmonizacija

 

MELODIJSKA ANALIZA

 

- akordski tonovi

- tonovi ljestvice ili modusa

- tenzije

- kromatski pristup

- dupli kromatski pristup

- dijatonski pristup

- dominantni pristup

- pristup naknadnog razrješenja

 

TEHNIKE ARANŽIRANJA

 

- neovisna melodija

- uski četveroglasni slog

- široki četveroglasni slog

- oktaviranje glasova

- dvoglas

- troglas

- šesteroglasni kvartni slog

- klasteri

 

TEHNIKE ORKESTRIRANJA

 

- sekcija metalnih puhačkih instrumenata

- sekcija drvenih puhačkih instrumenata

- ritam sekcija

- iste tehnike aranziranja unutar jedne sekcije

- različite tehnike aranžiranja unutar jedne sekcije

- iste tehnike aranziranja unutar različitih sekcija

- različite tehnike aranžiranja unutar različitih sekcija

- konstantno dupliranje

- varijabilno dupliranje

- dupli prvi glas

 

IMPROVIZACIJA

 

Improvizacija je svakako jedna od važnih karakteristika mnogih glazbenih stilova i pravaca kao što su Jazz, Blues, Rock, Etno i Fusion te kao i mnogih glazbenih perioda od vremena Renesanse i Baroka pa sve do suvremene klasične glazbe.

Glavna tema tečaja "improvizacija" je kako improvizirati i koje su osnovne karakterike improvizacije unutar gore navedenih glazbenih stilova, pravaca i perioda.

 

TEMPO

 

- sviranje uz metronom

- sviranje uz snimljenu pratnju

- sviranje u duetu

 

RITMIČKO NAGLAŠAVANJE

 

- swing

- be-bop

- cool

- latin

- fusion

 

SKALE & MODUSI

 

- pentatonike

- ionian i svi pripadni modusi

- melodijski mol i neki pripadni modusi

- harmonijski mol i neki pripadni modusi

- simetrično umanjena skala

- cjelotonska skala

 

HARMONIJSKA ANALIZA

 

- modalitet

- tonalitet i stupnjevi

- modulacija

- alteracija

- supstitucija

 

TRANSKRIPCIJA

 

- ritmika

- tehnika transkripcije

- analiza transkripcije

- prepoznavanje i odabir motiva

- transponiranje i razvoj motiva

 

IMPROVIZACIJA

 

- glazbeni oblici

- paterni

- kromatika

- glazbeni slog, riječ i rečenica

- struktura

 

REPERTOAR

 

- Jazz standardi

- Fusion

- Etno

- Blues

- Rock

- klasična glazba

 

 

JAZZ GITARA

 

Ovaj tečaj sadrži kompletan program tečaja "Improvizacija" dodatno proširen tehnikama učenja i sviranja Jazz gitare. Poseban dodatak ovom tečaju čini i program pripreme za prijemni ispit na Jazz akademije.

 

SKALE & MODUSI

 

- vertikalne pozicije

- horizontalne pozicije

- harmonizacija skale

 

HARMONIJA

 

- akordi i pozicije

- uski slog i otvorene žice

- reharmonizacija

 

PRATNJA

 

- pratnja uz ritam sekciju

- pratnja u duetu

 

ARANŽMANI ZA SOLO GITARU

 

- tehnika sviranja trzalicom

- tehnika sviranja prstima

 

POSEBAN PROGRAM

 

- priprema za prijemni ispit na Jazz akademije

- program za početnike gitare

 

 

MIKROTONALNA HARMONIJA

 

Mikrotonalna glazba nije stilski pravac nego sustav intonacije i ugađanja instrumenta. Jedna od definicija mikrotonalne glazbe kaže da je mikrotonalna glazba je sva ona glazba čiji sustav intonacije nije temeljen na jednoliko temperiranoj podjeli oktave na 12 tonova.

Po ovakovoj definiciji sva je glazba do unazad stoljeće i pol bila mikrotonalna. Također je sva etno glazba mikrotonalna ako se izvodi na izvornim instrumentima. U današnje vrijeme, pojavom elektronske glazbe te upotrebom računala, mnoge mogućnosti koje glazbenici prije nisu imali postale su dostupne te je sve veći broj profesionalaca i amatera Tečaj "Mikrotonalna glazba" se temelji na knjizi "Five limit intervals - theory & praxis" i CD albumu "Just music" a glavna tema je harmonija mikrotonalnog sustava prirodnih intervala.

 

"On his debt release on Ravello Records, "JUST MUSIC: Music for piano in five limit Just intonation", Croatian composer Zoran Šćekić presents an open series of compositions aiming to explore the harmony of a non-tempered microtonal system based on integer harmonics, or just intonation. Performed by Croatian pianist Ana Žgur, the pieces on this album explore the use of intervals in five limit just intonation, a method in which intervals are built on the prime numbers 2, 3, and 5. Šćekić’s economical use of notes emphasizes the contrast between consonant and dissonant intervals in harmony and melody, chord inversions, and use of the syntonic comma.

The beauty of his music is not only found in the mathematical structures imposed, but in the space between the notes and in the dynamic progression within the pieces. Works like "23.10." and "Strong man" bring to mind Erik Satie’s piano pieces, film music, and minimalism, while "Autumn fantasy of Martin the mouse" alternate between moments of powerful chords and wistful high notes, followed by sections of staccato phrases and swaying rhythmic material. Šćekić masterfully crafts pieces that on the surface portray often lyrical, placid, and harmonic gestures, yet are richly calculated and complex in their construction."

PARMA Recordings

NH, United States

“The presentation of ‘Five limit intervals - theory & praxis’, by Zoran Šćekić is a superb work. His coverage, and description, (in depth) of non-tempered intervalic conditions brings our attention to a number of valuable issues. In many cases the formation of educational procedures into confi ning structures, (including improvisational idioms, as variable forms of communication) fail to include elements that transcend infinite polarity, thereby placing limits on either micro-tonal, or macro-tonal perspectives of any kind. Šćekić’s work, observed objectively from a neutral platform helps us to unlock certain doorways, and move freely into broader landscapes."

Pat Martino

© 2008-2015 Jazz.hr / Hrvatsko društvo skladatelja