The Cool Jazz Duo / Nestorović-Glodić Cool Jazz Duo

Jazzisti koji osjećaju klasiku

Datum objave:
20.11.2008.
Autor:
Davor Hrvoj

Jazzisti koji osjećaju klasiku

Duo sastavljen od klavirista i saksofonista iznimno je rijetka, iako ne i nepoznata kombinacija u jazzu. Neki od zapaženijih primjera iz povijesti jazza jesu duo klavirista Davea Brubecka i alt saksofonista Paula Desmonda, klavirista Mala Waldrona i sopran saksofonista Stevea Laciea, ali i klavirista Alana Broadbenta i alt saksofonista Garyja Fostera koji se zagrebačkoj publici predstavio 2004. na Proljetnoj reviji jazza u Maloj dvorani Vatroslava Lisinskog. No, to su tek povremene suradnje koje su rezultirale koncertima i snimljenim albumima, ali ne i repertoarom namijenjenom upravo takvoj postavi, već posebnom pristupu sviranja standarda. U novije doba u Hrvatskoj uspješno djeluju takve kombinacije; primjerice, duo pijanista Igora Savina i sopran saksofonista Željka Kovačevića koji svira i snima na području crossover, sakralne i etno-jazz glazbe.
Zapažen je duo što ga čine hrvatski, klasično obrazovani glazbenici, s poštovanja vrijednim jazzističkim iskustvom, profesori na zagrebačkoj Muzičkoj akademiji,  klavirist Veljko Glodić koji je jazzističku naobrazbu stekao u SAD-u i saksofonist Saša Nestorović koji tijekom cjelokupne karijere plovi jazz vodama. Oni s povremenim prekidima sviraju već osamnaest godina, a izvedbu u toj zahtjevnoj formaciji promišljaju na drukčiji način. Osim drukčije reharmonizacije  vrlo popularnog evergreena Summertime Georgea Gershwina, sklonost prema suvremenijem jazz izričaju pokazali su uvrstivši na album vlastite izvedbe djela onih glazbenika koji su odigrali značajnu ulogu u njihovu glazbenom razvoju: Vierd Blues trubača Milesa Davisa, Very Early pijanista Billa Evansa i Giant Steps saksofonista Johna Coltranea. Bez velikih udaljavanja od tog miljea, suvremenoga jazza, Glodić je za duo skladao šest djela, La boite du jazz, Hanged Man, Sanja's Dance, Holly Lady, Some Distant Memories i Balkan Blues.
Skladbe odaju vještinu klasičara koji osjeća jazz, posebice bebop, a nisu mu strani ni drugi elementi koje često vežemo uz jazz - latino, funky, blues, tradicijska glazba... Poštovatelji cool jazz škole i djela klavirista Lenniea Tristana i alt saksofonista Leea Konitza, Glodić i Nestorović dinamičnim izvedbama osebujna zvuka pozivaju slušatelja na pažljivo slušanje, angažiraju njegov intelekt, ali i osjećaje, posebice one lirski prirode. Iskazujući nevjerojatno zajedništvo, precizni su u unisonim dionicama, razigrani u solima, nestašni u promjenama tempa, sjajno komuniciraju izazivajući jedan drugoga na glazbeni razgovor, disciplinirani su i poticajni u pratnji. Dok je uloga pijanista kao pratećega glazbenika u ovakvoj formaciji razumljiva, u pratnji se u nekim izvedbama javlja i Nestorović, a zahvaljujući dugogodišnjem djelovanju u Zagrebačkom kvartetu saksofona, čini to sjajno.
Godine 2005. ovaj je duo održao zanimljive nastupe, između ostalih, i interaktivni jazz koncert u dvorani Muzičke akademije u Zagrebu. Tom su prigodom, uz izvedbe spomenutih skladbi, imali kratka izlaganja o osnovnim značajkama jazza te pojedinih jazz djela. Oduševljeni izvedbama, brojni su okupljeni studenti Muzičke akademije, koja još uvijek nema Odjel jazza, burnim pljeskom nagradili glazbenike i izmamili tri dodatka. Bio je to jedan od poticaja za njihovo češće koncertiranje u zadnjih nekoliko godina. Naime, osim na hrvatskim jazz i ostalim festivalima i u muzejskim prostorima, također su nastupali u Rusiji i Mađarskoj, a prošle su godine snimili ovaj CD. No, ostaje pitanje hoće li jazzistički uspjeh dvojice klasičara dati barem malen poticaj promjeni u sustavu školovanja glazbenika i omogućiti im da u Hrvatskoj konačno steknu obrazovanje u području jazza.

© 2008-2015 Jazz.hr / Hrvatsko društvo skladatelja