Catwalk / Dubravko Vorih

Catwalk

Datum objave:
20.01.2004.
Autor:
Ivica Župan
Dubravko Vorih & New Tribe
Catwalk
Pučko otvoreno učilište Zagreb

    CD «Catwalk» potpisuje, kao svoj treći album, sastav «The New Tribe» što ga čini krema zagrebačkih jazz glazbenika, listom izuzetno kompetentni interpretatori svih rukavaca i podrukavaca jazza - Dubravko Vorih, bas i vokal, Saša Nestorović, tenor saksofon, Davor Križić, krilnica, Joe Pandur, gitara, Dalibor Marinković i Boris Beštak, bubnjevi i udaraljke, a gosti su Igor Savin, vibrafon, Zlatan Došlić, klavijature, Arsen Ereš, alt saksofon, Saša Wozdecki, bariton saksofon, Zlatko Stričić, trombon i Antonio Geček, truba.
    Vorih je napisao devet vrlo uspjelih i po kvaliteti ujednačenih skladbi: "Southern Swing", "Higlights",  "You Can Get It", "Is Anybody Here", "One of this Days", "Cool Cat Blues", "Koln Noctturno", "Duke's Place" i "Catwalk", a uvrštene su i skladbe "Tender Lies" Nielsa Lan Dokyja (koju Vorih sugestivno pjeva, po prvi put se na nosaču zvuka predstavio i kao vokalni solist) i standard "Donna Lee" Charliea Parkera. Devet skladbi aranžirao je Vorih, a dvije Igor Savin. Producenti su Vorih i Križić.
    Eklektička glazba puna je reminiscencija ne samo na recentna zbivanja u svjetskom jazzu, nego i na jazz povjesnice; komunikativna, punokrvna i raznolika - u tempu i dinamici - puna ritma, žustra, dinamična, napadačka, a u sporijim i akustičnijim brojevima suptilna, ležerna, relaksirajuća, na trenutke čak meditativna, pitka i melodiozna, prijemčiva, zavodljiva...
Sve je tu znalački postavljeno: aranžmani su izuzetno atraktivni, izvedbe sugestivne i uvjerljive, sastav svira uigrano, sigurno, čvrsto s puno žara i profinjenosti. Izvedbe su poletne i žestoke, sola inventivna i maštovita, posebice Nestorovićeva i Križićeva, a improvizacije su im dinamične, bravurozne i uzbudljive, često provokativne, organski se nadovezujući jedna na drugu, a nerijetko su i nastale isprovociranošću solista onim što je drugi kolega netom odsvirao.
    Ovaj CD treba imati u diskoteci prije svega zbog dojmljivih Vorihovih skladbi, ekstrovertiranosti solista, njihove izražajnosti, tehničke perfekcije, superiornih sola i smislenih improvizacija, lepeze dirljivih kompetencija i virtuoznosti u ovom idiomu, koje nerijetko dosežu najvišu razinu, zbog radosti i užitka u zajedničkom muziciranju, svirke jedinstvena daha i feelinga, razvidna od prvoga do posljednjeg tona, žestoka temperamenta i energetskog potencijala, maštovitosti, sjajne atmosfere i stupnja postignuta zajedništva, što je u jazzu - koji je prije svega umjetnost komunikacije između sudionika u izvedbi - od presudna značenja. 
     Članovi «The New Tribea» autoritativno su, s elegancijom i lakoćom, bez isprazna tehnicizma, očitovali svoj doživljaj moderna jazza, a u njihovoj interpretaciji demonstrirali su sve ono zbog čega ih držimo kremom domaće jazz scene.
© 2008-2015 Jazz.hr / Hrvatsko društvo skladatelja