Tri suite iz Hrvatske / Zagreb Jazz Portrait

Tri suite iz Hrvatske

Datum objave:
10.02.2004.
Autor:
Davor Hrvoj
Zagreb Jazz Portret
Tri suite iz Hrvatske
Aquarius Records

    Na koncertu što ga je održao 8. veljače u Kulturnom centru Centra Kaptol u Zagrebu, sastav Zagreb Jazz Portret promovirao je svoj treći kompakt disk pod nazivom ”Tri suite iz Hrvatske” u izdanju Aquarius Recordsa.

Posveta Jurici UgrinoviÊu

To je prvi album koji je ovaj poznati kvartet snimio bez tragično preminulog bubnjara Jurice Ugrinovića. No, kao i svi dosadašnji i ovaj je koncert bio posvećen prvom bubnjaru sastava. Uz stalne članove: saksofonista Sašu Nestorovića, gitarista Marija Igreca i kontrabasista Nenada ”Juru” Vrandečića, koji u njemu djeluju od osnutka, umjesto Ugrinovića bubnjeve sada svira Borna Šercar. Tijekom dvanaest godina djelovanja sastav je održao niz tematskih koncerata posvećenih glazbi pojedinih glasovitih autora jazza, primjerice Dukea Ellingtona, Charliea Parkera, Milesa Davisa, Theloniousa Monka, Johna Coltranea i drugih, što je bio dovoljan razlog da svaki od tih programa zauzme prostor jednog albuma. No, zbog iznimno teške situacije u našem jazz izdavaštvu, to se nije ostvarilo, a na njihovim dosadašnjim izdanjima: kaseti ”Moment's Notice” i CD-ima ”It's Time For Jazz” i ”Portreti” objavljen je tek izbor najuspješnijih obrada velikih jazz skladatelja. Ali tijekom cjelokupne karijere, što je zabilježeno i na spomenutim izdanjima, izvodili su i skladbe članova sastava, te obrade hrvatskih narodnih pjesama. Zadnjih godina značajno mjesto na njihovu repertoaru zauzeli su originali pisani u formi suita.

Jazz suite

Tako ovaj CD donosi izvedbe triju djela članova sastava:”Suit egzotika” Nenada Vrandečića,”Četiri reminiscencije za jazz kvartet” Saše Nestorovića i”Vanova suita” marija Igreca, koje su bile i sadržajem promotivnog koncerta. Publika je bila zbunjena činjenicom da sluša jazz glazbu u formi suita. Naime, kako se u izvedbama djela klasične glazbe, u kojoj su suite mnogo zastupljenija forma, između stavaka ne plješće, u jazzu dolazi do apsurda jer svaki se dobar solo nagrađuje pljeskom, pa se doima nespretnim ako se ne plješće i poslije stavka. Uostalo, jazz daje veliku slobodu glazbenicima, ali i publici da reagira spontano i intuitivno, zašto ne i pljeskom poslije izvedbe stavka.

Zreli instrumentalisti i skladatelji

Taj je problem uspješno izbjegnut u izvedbi Nestorovićeve ”Četiri reminiscencije za jazz kvartet” u kojoj su pojedini stavci bili povezani Vrandečićevim ili Šercarovim kraćim solima. Ovom skladbom Nestorović se predstavlja maštovitim skladateljem koji se uspješno nadovezuje na djelo slavnoga Johna Coltranea. Izveli su ju slobodnijim pristupom s modernim i uvjerljivim solima svih članova kvarteta. Osim izvođačkog potvrdili su i iznimno skladateljsko umijeće, te poznavanje relevantnih zbivanja na današnjoj svjetskoj jazz pozornici. Ostvarili su iznimno zajedništvo i razumijevanje postavši jednim od najznačajnijih hrvatskih jazz sastava. Poput Nestorovićeve, i izvedbe drugih dvaju suita donijele su stilski raznolik iskaz, bogatstvo melodija i ritmova, te promjena atmosfere.

Dedićev doprinos

Na snimanju CD-a u izvedbama triju stavaka pridružio im se klavirist Matija Dedić što se pokazalo vrlo uspješnim. Na koncertu je dobio još više prostora za svoje solističke ispade. Svirao je u izvedbama svih stavaka ”Vanova suite” i ”Suite egzotika”. Neobuzdanim, komunikativnim i dimamičnim solima razbio je ustaljeni koncept sastava i pridonio da Zagreb Jazz Portret djeluje još uzbudljivije i uvjerljivije.
© 2008-2015 Jazz.hr / Hrvatsko društvo skladatelja