BP Club Blues / Boško Petrović

Prepoznatljiv skladateljski rukopis

Datum objave:
11.06.2009.
Autor:
Davor Hrvoj
Boško Petrović Trio & Friends: BP Club Blues, Jazzette Records/Croatia Records

Prepoznatljiv skladateljski rukopis

Nakon uspješnih albuma ”Live At Studio M”, što ga je ostavrio sa svojim trijom, te ”Round Midnight” s Big Bandom RTV Slovenija, vibrafonist Boško Petrović je za Jazzette Records/Croatia Records snimio novi što ga je također ostvario u suradnji sa slovenskim glazbenicima. Uostalom, sa slovenskim je jazzistima surađivao tijekom cijele karijere, a mnogi od njih su nastupali i u njegovom B.P. Clubu. Primjerice, poznati je slovenski gitarist Primož Grašič, inače zaposlenik u Big Bandu RTV Slovenija, uz zagrebačkog bas gitarista Marija Mavrina, stalni član Petrovićeva trija, a tijekom devedesetih je svirao i u njegovu međunarodnom sastavu B.P. Club All Stars. U nastojanju da kroz svoju diskografiju dokumentira različite vidove svojega djelovanja, Petrović je ovaj album odlučio snimiti u formaciji tenteta s pridruženim udaraljkašem. Upravo je ta formacija koja nije bila česta, iako se javljala tijekom povijesti jazza, zadnjih godina postigla veliku reafirmaciju, a neki od novih albuma što su ih u toj formi objavili vrhunski svjetski jazzisti, naišli su na velike pohvale. To i nije iznenađenje jer Petrović je uvijek pratio trendove i istarživao nova glazbena područja. Osim spomenutih članova trija, na snimanju albuma tijekom ožujka ove godine u RSL Luka Studiju u Novom Mestu su, uz iznimku zagrebačkog alt saksofonista Mira Kadoića koji je stalni član Big Banda RTV Slovenija, a u zadnje vrijeme i učestalo gost Petrovićeva trija, sudjelovali slovenski jazz glazbenici i to uglavnom iz tog orkestra: trubači i krilničari Andy Pesendorker i Dominik Krajnčan, tenor saksofonist Jure Pukl, bariton i sopran saksofonist i bas klarinetist Aleš Suša, trombonist Matjaž Mikuletič, bubnjar Viktor Palić i udaraljkaš Kristijan Krajnčan. Aranžmane je priredio i na snimanju je ansamblom dirigirao vođa Big Banda RTV Slovenija, Alojz Krajnčan. Iako je zbog toga ova glazba na tragu albuma ”Round Midnight”, na njemu nisu ponovili niti jednu skladbu s njega. Gotovo sve su iz stalnog repertoara Boška Petrovića, a posebnost je u zvuku, te izborukladbi koji ovom prigodom donosi tek jedan američki standard, ”Nigerian Marketplace” Oscara Petersona. Osim njega Krajnčan je za ovu prigodu obradio vlastitu skladbu ”Little Secret”, novije Petrovićeve skladbe: ”BP Club Blues”, ”Cherokee Fields Forever”, ”Night Flight” i ”Oberkreiner Lullaby”, te Grašičevu ”Morning Melody” i Mavrinovu ”Samba Da Pipi” koja je u zadnjih nekoliko godina postala svojevrsnom himnom Petrovićeva trija. Krajnčan je solidno proučio prepoznatljiv Petrovićev skladateljski rukopis, kao i osebujan izvođački štih koji je godinama zaštitni znak hrvatskog jazza, uvukao mu se pod kožu i znalački ga je, u duhu originala, prenio na ansambl. Album donosi aranžmane promišljane na bigbandovski način, te opušten ugođaj i spoj iskustva i mladalačkog žara. Sve se izvedbe odlikuju uigranošću, ritmičkim bogatstvom i raznolikošću, te visokom razinom izvedbi, no uskraćene su za spontanost i slobodu koje donose one odsvirane u trio formaciji. To se posebice osjeća u interpretacijama skladbi ”Oberkreiner Lullaby” i ”Samba Da Pipi” koje su uvrštene i na trio album ”Live At Studio M”. Briljirajući u racionalnim, ali profinjenim improvizacijama prožetim duhovitim citatima, Petrović, ali i Grašič i Mavrin, nesebično su oslobodili solistički prostor mlađim kolegama koji su spremno prihvatili izazov i dali doprinos lijepim improvizacijama. Osim njih, dojmljiva su sola odsvirali Kadoić, Mikuletić, Pukl, Suša i Dominik Krajnčan.
(Preuzeto iz Vjesnika 26. rujna 2004.)
© 2008-2015 Jazz.hr / Hrvatsko društvo skladatelja