HGM jazz orkestar Zagreb u Švedskoj

Osvrti / 30.10.2008
Slijedom predstavljanja hrvatske glazbe izvan granica Hrvatske, u suradnji Rikskonsertera - Švedske koncertne uprave, Ministarstva kulture Republike Hrvatske, grada Zagreba i Hrvatskog veleposlanstva u Švedskoj od 23.rujna do 7. listopada 2006. u okviru šireg projekta "Muzičke veze" (Music links) kojim se promiče švedsko-hrvatska suradnja ostvareni su Dani hrvatske glazbe u Švedskoj. Jedan od ansambala koji su se predstavili švedskoj publici bio je i HGM jazz orkestar Zagreb pod umjetničkim vodstvom Sigija Feigla. Koncertima je bio nazočan i zamjenik hrvatskog veleposlanika u Švedskoj Krešimir Kedmenec koji je projekt "Music links" podržao od samoga početka pokazavši veliko zanimanje za nastavak suradnje naših umjetnika u Švedskoj.
Članovi orkestra, osamnaest mladih glazbenika, studenata glazbe ili diplomiranih jazz glazbenika iz Zagreba i susjednih gradova i zemalja, održalo je pet koncerata: dva u Stockholmu i po jedan u gradovima stotinjak kilometara odaljenim od švedske prijestolnice: Sigtuni, Södertäljeu i Lindesbergu. Osim jazz standarada, izvodili su djela hrvatskih jazz skladatelja. Na svim koncertima turneje po Švedskoj solist je bio Jonas Knutsson, švedski saksofonist, skladatelj i aranžer koji se prije odlaska na turneju s velikim uspjehom, kao solist uz HGM jazz orkestar Zagreb, 1. listopada 2006. predstavio i zagrebačkoj publici, u studiju "Bajsić" Hrvatskog radija, na prvom koncertu ciklusa "Sunday Nights" u sezoni 2006./07.

Ljiljana Lermann Skomina

HGM jazz orkestar Zagreb svirao hitove swing ere

Osvrti / 30.10.2008
U svojem pretposljednjem koncertu ovosezonskog ciklusa Sunday Nights HGM jazz orkestar Zagreb je pod vodstvom svog stalnog dirigenta Sigija Feigla nastupio u programu Swing era. Izvodili su hitove swing glazbe iz repertoara najpoznatijih big bandova što su ih tridesetih i četrdesetih godina prošloga stojeća vodili velikani swinga: Benny Goodman, Stan Kentom, Glenn Miller, Charlie Barnett, Harry James, Tommy Dorsey i Ted Heath. Neke od najpoznatijih skladbi toga doba poput "Sing Sing Sing", "On The Sunny Side Of The Street", "In The Mood", "Pennsylvania 6-5000" i druge izvodili su u retro stilu vrativši se tradiciji plesne glazbe i autentičnom zvuku. U uvjerljivim izvedbama zahtjevnog programa, uz Feigla koji je svirao sva sola na klarinetu, improvizacijama su se istaknuli i saksofonisti Ivan Ivanov i Zdenko Ivanušić, trubač Antonio Geček, trombonisti vid Žgajner i Luka Žužić, te bubnjar Bruno Domiter.

Davor Hrvoj

Damir Kukuruzović Hot Jazz Quintet nastupio na zatvarnju sezone Siscia Jazz Cluba

Osvrti / 30.10.2008
Nastupom Damir Kukuruzović Hot Jazz Quinteta 29. je travnja završena uspješna sezona Siscia Jazz Cluba. Tijekom iznimno bogate sezone u klubu su nastupili neki od najpoznatijih hrvatskih jazz glazbenika poput Matije Dedića, Elvisa Stanića, Boška Petrovića i drugih, redovito je bio odlično posjećen, a ugođaj je bio kao u najpoznatijim svjetskim jazz klubovima. Tako se Siscia Jazz Club već u prvoj godini djelovanja nametnuo kao jednim od najznačajnijih okupljališta hrvatske jazz elite, ali i građana Siska, a posebice veseli sve veći broj mladih koji dolaze na njihove nastupe. Zatvarajući koncertnu sezonu u klubu njegov voditelj, naš poznati gitarist Damir Kukuruzović najavio je nastavak jazz događanja na otvorenom, te Siscia Jazz Festival u kolovozu.

Ovom prigodom publiku je svojim nastupom oduševio spomenuti Damir Kukuruzović Hot Jazz Quintet. Uz vođu sastava u prvom su dijelu nastupili bas gitarist Željko Bilbija i bubnjar Želimir Bičanić zagrijavši publiku izvedbama standarda gypsy swinga i tradicionalnog jazza. U nastavku im se pridružio violinist Bruno Urlić čime je sastav djelomično poprimio fizionomiju Quinteta de Hot Club de France slavnog gitarista Djanga Reinhardta s violinistom Stephaneom Grappellijem, sastava koji je neosporno izvršio velik utjecaj na njihovu, kao i na svjetsku jazz glazbu. Naime njihov je gypsy swing pristup bio jedini originalan europski odgovor na američki jazz toga doba koji je uglavnom bio samo kopiran. Njihov je nastup doživio kulminaciju priključivanjem pjevačice Danijele Mačešić s kojom su atraktivno izvodili standarde različita karaktera, od standarada swing radoblje, preko bossa nova do ruskih romansi. Oduševljenu publiku nagradili su s nekoliko dodataka, a smirili tek s nekoliko balada u duo izvedbama Damira Kukuruzovića i Danijele Mačešić. Doista uspješan svršetak sezone Siscia Jazz Kluba koji je postao relevantnim prostirom sisačke, ali i hrvatske glazbene i kulturne aktivnosti.

Davor Hrvoj

Henry Radanović promovirao CD 'Long Distance'

Osvrti / 29.10.2008
Henry Radanović je 19. travnja u zagrebačkom BP Clubu promovirao je svoj album prvijenac "Long Distance". Riječki basist na pozornici kluba našao se s svojim gostima trubačem Davorom Križičem, klaviristom Matijom Dedićem, bubnjarom Tončijem Grabušićem, gitaristom Darkom Jurkovićem Čarlijem i klavijaturistom Ivom Popeskićem. Svi oni sudjelovali su u stvaranju ovog hvaljenog albuma. Radanović je sa svojim gostima izvodio skladbe s albuma, uključujući i obradu Beatlesove "Norwegian Wood", te naslovnu "Long distance". Intimnu promociju u BP-ju podržali su i Radanovićevi kolege: Lea Dekleva, Alan Bjelinski, Marijan Brkić i drugi.

Davor Hrvoj

U Lisinskom održana 16. proljetna revija jazza

Osvrti / 29.10.2008
(Preuzeto iz Novog lista od 29. travnja 2006.)

Zvijezda vokalnog jazza Kevin Mahogany oduševio malobrojnu publiku

U organizaciji Jazz kluba Zagreb Hrvatskog društva skladatelja i KD Lisinski u maloj je dvorani Vatroslav Lisinski od 24. do 27. travnja održana 16. proljetna revija jazza. Iako je predstavio stilski raznolik program visoke razine izvedbi glazbenika i skupina iz Hrvatske, Švedske, Austrije i SAD-a, i ovogodišnji je festival pokazao nezainteresiranost, ali i neinformiranost publike za vrhunske jazz događaje. Naime, kako objasniti potpunu nezainteresiranost medija, osebice tiskovnih - iako je ovo bila prva Revija koju nije snimala televizija - za nastup svjetske zvijezde jazza Kevina Mahoganyja, u referentnom časopisu DownBeatu više puta biranim za najboljeg svjetskog jazz pjevača? Zašto vodeći pjevač jazza, kojeg za suradnika u svojim projektima biraju veličine poput Clinta Eastwooda i Roberta Altmana, ne može napuniti MALI Lisinski? Iako se izgovaraju na ekskuzivnost jazza kao glazbe za uži krug publike, odgovor leži u drugim, posve jednostavnim razlozima: podilaženju trendovima i najširim strastima u trci za proofitom. Davor Hrvoj

Boško Petrović Trio nastupio u Austriji i Italiji

Osvrti / 29.10.2008
Na kraju bogate sezone Boško Petrović Trio u kojem uz našeg proslavljenog vibrafonista sviraju gitarist Primož Grašič i bas gitarist Mario Mavrin, gostovao je u prestižnom bečkom jazz klubu Birdland slavnog klavijaturista Joea Zawinula, a sezonu je zaključio s dva nastupa u okviru proljetnog dijela ovogodišnjeg velikog međunarodnog jazz festivala Veneto: u klubu Q u Padovi i u klubu Mediteraneo u Brugneri. O uspjehu koncerata najbolje govori činjenica da je Trio ponovno pozvan da ove jeseni nastupi u Birdlandu, a isto tako iduće godine i u Italiji. Prošlogodišnji dobitnik nagrade European Jazz Masters na festivalu u Corku, Boško Petrović je ove godine na istom festivalu izabran za jazz ambasadora koji će dijeliti nagrade svjetskim jazz glazbenicima.

Davor Hrvoj

Boilers Big Band: Live In ZeKaeM

Osvrti / 29.10.2008
Povodom 20. godišnjice emisije Jazz štand Radija 101, te 8. godišnjice demonstracija na Trgu Bana Jelačića kojima su zagrepčani dali doprinos opstanku Radija 101, 20. studenog 2004. u Zagrebačkom je kazalištu mladih nastupio orkestar utemeljen upravo za tu prigodu. Zahvaljujući Radiju 101, otvorenosti njegovih vodećih ljudi i spremnosti na ulaganje u nekomercijalne projekte iznimne kulturne vrijednosti, okupili su se poznati zagrebački i slovenski glazbenici mlađeg i srednjeg naraštaja koji su dijelili pozornicu u raznim prigodamam i formacijama.

Davor Hrvoj

HGM jazz orkestar Zagreb i Michael Phillip Mossmann nastupili u Studiju Bajsić

Osvrti / 29.10.2008
HGM jazz orkestar Zagreb je 2. travnja nastupio u svojem šestom koncertu ovosezonskog ciklusa Sunday Nights. U studiju Bajsić HRT-a izveli su program "Afro-cuban big band night" što ga je za njih priredio poznati američki trubač, skladatelj i aranžer Michael Phillip Mossmann koji je u ovoj prigodi dirigirao Orkestrom. Osim njega kao gost je nastupio konga bubnjar i udaraljkaš Hrvoje Rupčić, vođa Cubisma. Izvodili su standarde Joea Hendersona, Marija Bauze i Raya Barreta, te Mossmannove skladbe, u njegovim aranžmanima.

Davor Hrvoj

Nastupom u zagrebačkoj Tvornici kulture Matija Dedić promovirao album 'Drugi pogled'

Osvrti / 29.10.2008
Klavirist Matija Dedić je 17. veljače u zagrebačkoj Tvornici kulture predstavio svoj novi kompakt disk "Drugi pogled" što ga je krajem 2005. objavio Dallas Records. Konecert koji je, kao i album, u cijelosti posvetio glazbi svoga oca Arsena Dedića, u potpunosti je rasvijetlio dvije značajne dimenzije njihova plodnog i kreativnog obiteljskog glazbenog stavralaštva.

Davor Hrvoj

HGM jazz orkestar Zagreb i Don Menza nastupili u Zagrebu

Osvrti / 29.10.2008
Nakon uspješnog nastupa u New Yorku, HGM jazz orkestar Zagreb je u nastavku svog ciklusa "Nedjeljne večeri" 5. veljače nastupio u Studiju Bajsić HRT-a. Nakon izvedbe skladbe "Low Down" Thada Jonesa, pod ravnanjem svog stalnog dirigenta Sigija Feigla, uz njih je kao gost svirao i Orkestrom ravnao slavni američki saksofonist, skladatelj, aranžer i vođa big banda Don Menza. Izvodili su standarde i njegove skladbe u Menzinim aranžmanima, koje su svirali najpoznatiji svjetski glazbenici i jazz orkestri. Uz njega i Sigyja Feigla, zapaženi su solisti bili Davor Dedić, Zdenko Ivanušić, Goran Rukavina, Bruno Domiter, Luka Žužić, Vid Žgajner, Elvis Penava, Branko Sterpin, Ivan Ivanov i drugi.

Davor Hrvoj
17.10.2019. / četvrtak
Jazz.hr/jesen: Leszek Możdżer Dvorana Blagoje Bersa, Muzička akademija u Zagrebu, 19:30