Cantus Ensemble svirao jazz program

Osvrti / 29.10.2008
U četvrtom ovosezonskom koncertu Jazz ciklusa što ga organiziraju Jazz klub Zagreb HDS-a i KD Lisinski 15. je ožujka u Maloj dvorani Vatroslav Lisinski nastupio Cantus Ensemble. U svojem šestom ovosezonskom koncertu pod ravnanjem Berislava Šipuša izvodio je crossover program. Tim su nastupom ujedno započeli Dani Frankofonije u Hrvatskoj. Naime, kao skladatelj i klavirist na ovom je koncertu kao gost sudjelovao francuski glazbenik Franck Amsallem.
Nakon njegove solo izvedbe Cantus ansambl je, nadopunjen kontrabasistom Nenadom Vasilićem, udaraljkašem i bubnjarom Viktorom Palićem, trubačem Davorom Križićem, sviračem električne gitare Armendom Xhafferijem i sviračem akustične, te modificirane slide gitare Zoranom Ščekićem, izveo Ščekićevo djelo "Muzika za jazz kvintet i komorni ansambl". Prvi dio zaključen je izvedbom skladbe "Troskok za bas gitaru i komorni sastav" Antuna Tomislava Šabana u kojoj je kao gost, solist sudjelovao bas gitarist Tibor Kovesdi.
Drugi je dio započeo Amsallemovim solo nastupom, nastavio se njegovom skladbom "Place du Temps" u izvedbi Cantus ansambla, a zaključen je izvedbom skladbe "Un jardin sous la pluie avec un compositeur sans parapluie" Berislava Šipuša u kojoj su uz Cantus ansambl kao solisti nastupili klavirist Franck Amsallem i klarinetist, bas klarinetist i udaraljkaš Ratko Vojtek. Oduševljena publika više ih je puta burnim pljeskom izmamila na poklon.

Davor Hrvoj

Peter Erskine Lounge Art Ensemble nastupio u Lisinskom

Osvrti / 29.10.2008
Modern Cool slavnog bubnjara

U nastavku Jazz ciklusa što ga organiziraju Jazz klub Zagreb HDS-a i KD Lisinski 28. je veljače u Maloj dvoravi Vatroslav Lisinski nastupio američki Peter Erskine Lounge Art Ensemble. Ovaj je koncert održan zahvaljujući pomoći Američkog veleposlanstva u Zagrebu. Bio je to posljednji koncert turneje ovog trija što ga sačinjavaju bubnjar Peter Erskine, saksofonist Bob Sheppard i basist Dave Carpenter. Poneseni toplim prijemom publike i sajnim ugođajem u do posljednjeg mjesta ispunjenoj dvorani (karte su planule tjedan dana prije koncerta), glazbenici su održali koncert visoke estetske razine.

Davor Hrvoj

HGM jazz orkestar Zagreb nastupio na konferenciji IAJE u New Yorku

Osvrti / 29.10.2008
Od 11. do 14. siječnja održana je u New Yorku 33. konferencija Međunarodne udruge jazz pedagoga (IAJE), koja posljednjih godina vrijedi za najveći i najvažniji svjetski skup jazz glazbenika. Posebni značaj ove konferencije je prvi nastup nekog hrvatskog ansambla u povijesti te organizacije. Naime, HGM jazz orkestar Zagreb je u petak 13.1. u njujorškom hotelu Sheraton, a u sklopu konferencije, održao koncert pod ravnanjem svog šefa dirigenta Sigija Feigla. Gost solist bio je američki trubač John Thomas.
HGM Jazz Orkestar Zagreb je bio odlično pripremljen za taj važan nastup, a izvodio je djela koja su mu već odranije na repertoaru, uključujući i skladbe hrvatskih skladatelja Miljenka Prohaske i Antun Tomislava Šabana. Uz Thomasa, kao solisti su se istaknuli i neki članovi orkestra, posebice trombonist Vid Žgajner i trubač Antonio Geček.
Unatoč velikom broju vrhunskih koncerata (između ostalih, na ovogodišnjoj konferenciji su nastupili i Chick Corea Trio, Count Basie Big Band, WDR Big Band, Maria Schneider Jazz Orchestra), koncert hrvatskog jazz orkestra bio je dobro posjećen, a o iznenađujućoj kvaliteti njihovog programa najbolje svjedoči činjenica da je na kraju koncerta bilo dvostruko više slušatelja nego na početku. Uz brojne američke i nekolicinu austrijskih glazbenika, u publici su se zatekli i hrvatski glazbenik nastanjen u New Yorku Nenad Bach, te generalni konzul RH Petar Ljubičić, a ulogu prezentatorice nastupa preuzela je dopredsjednica udruge IAJE Mary Jo Papich, inače ugledan pedagog iz Chicaga hrvatskog podrijetla.
Ovim značajnim iskorakom preko "velike bare", možda najvažnijim koncertom od svog osnutka, HGM Jazz orkestar Zagreb još je jednom dokazao da se polako ali sigurno potvrđuje kao nezaobilazan ansambl europske scene, čija zanimljivost programa i kvaliteta muziciranja stoje uz bok drugih europskih orkestara koji djeluju već desetljećima. Taj uspjeh postaje još značajniji u svjetlu činjenice da u Hrvatskoj ne postoji institucionalizirana jazz pedagogija.

Antun Tomislav Šaban

HGM jazz orkestar Zagreb izvodio glazbu iz repertoara Big Banda Buddyja Richa

Osvrti / 29.10.2008
HGM jazz orkestar Zagreb je, pod ravnanjem Sigija Feigla, 5. ožujka u studiju Bajsić Hrvatskog Radija održao peti ovosezonski koncert ciklusa Nedjeljne večeri. Izvodio je djela iz repertoara Big Banda slavnog jazz bubnjara Buddyja Richa - standarde i skladbe pisane upravo za taj Big Band u aranžmanima Olivera Nelsona, Billa Holmana, Dona Menze i Johna LaBarbere. U sjajnim izvedbama gotovo svi članovi Orkestra predstavili su se kao solisti i zaslužuju ovo nabrajanje: trubači Mario Stuhlhofer, Antonio Geček, Zvonimir Bajević, Marko Bobičanec i Branko Sterpin, trombonisti Vid Žgajner, Luka Žužić, Miron Hauser i Johann Radinger, saksofonisti Zdenko Ivanušić, Bojan Vukelić, Ivan Ivanov, Dejan Kus i Damir Horvat, klavirist Davor Dedić, gitarist Elvis Penava, basist Goran Rukavina i bubnjar Bruno Domiter.

Davor Hrvoj

U B.P. Clubu održan Glazbeni vrtuljak Yamahe i Eurounita

Osvrti / 28.10.2008
U B. P. Clubu je od 20. do 25. veljače održan Glazbeni vrtuljak Yamahe i Eurounita. Tijekom šest večeri nastupilo je šest stilski različitih skupina i solista, a B.P. se još jednom potvrdio prostorom koji udomljuje, ne samo jazz, već i umjetnike drugih smjerova glazbe umjetničkih pretenzija. Iako bez velikih zvijezda priredba je tijekom nekoliko večeri privukla dostatan dio publike koja je uz solidne izvedbe pomogla u kreiranju poticajne atmosfere.

Davor Hrvoj

Boilers Quartet u Tvornici obilježio desetu obljetnicu djelovanja

Osvrti / 28.10.2008

Boilers Quartet je nastupom u zagrebačkoj Tvornici kulture 4. ožujka proslavio desetu godišnjicu djelovanja. Tom prigodom članovima sastava, koji od utemeljenja čine trubač Davor Križić, klavirist Matija Dedić, kontrabasist Mladen Baraković i bubnjar Krunoslav Levačić, kao gost im se pridružio saksofonist Saša Nestorović, inače stalni član proširene verzije sastava, noneta Boilers All Stars. Osim standarda "Straight No Chaser", "Nardis" i "I Fall In Love To Easely", izvodili su i skladbe članova sastava: Križićevu i Dedićevu "To The Lite", Dedićeve "Family", "Last Exit" i "First Cat", te Križićeve "Yeah Man" i "Some Blues".

Davor Hrvoj

Riversice promovirale prvi CD

Osvrti / 28.10.2008
Riječka ženska vokalna skupina Rivers 15. je listopada u B.P. Clubu promovirala svoj prvi kompakt disk "Rivers" što ga je objavila tvrtka Aquarius Records. Nakon duhovite najave urednika izdanja Dražena Turine Šajete, Riversice su izvodile skladbe s albuma, ali i druge standarde, uglavnom iz tradicije gospela. Pjevale su uz pratnju glazbenika koji su sudjelovali u snimanju albuma: klavijaturista Ive Popeskića koji je i glazbeni producent i aranžer svih skladbi, gitarista Ivana Pešuta i bas gitarista Henryja Radanovića, te bubnjara Branimira Gazdika.

Davor Hrvoj

Uspješan jazz festival u znaku Dizzyja Gillespiea

Osvrti / 25.10.2008 / Davor Hrvoj

Nastupom trija Roditi-Ignatzek-Rasinfosse u petak, 24. listopada, u Maloj su dvorani Vatroslava Lisinskog završeni tradicionalni Međunarodni dani jazza, ove godine posvećeni slavnom, 1993. preminulom trubaču, skladatelju i vođi jazz orkestra Dizzyju Gillespieu. Nekadašnji Gillespiev suradnik, trubač Claudio Roditi je ostvario prisnu komunikaciju s publikom, ali i sa sjanim suradnicima: belgijskim kontrabasistom Jean-Louisom Rasinfosseom i njemačkim klaviristom Klausom Ignatzekom. Njihove su izvedbe obilovale briljantnim improvizacijama i duhovitim citatima.

Koncertom kvinteta talijanskog trubača Enrica Rave započeo Jazz ciklus HDS-a i KD Lisinski

Osvrti / 07.10.2008 / Davor Hrvoj

Visok domet suvremenog europskog jazza: u prvom ovosezonskom koncertu Jazz ciklusa, što ga organiziraju Hrvatsko društvo skladatelja i Koncertna dvorana Lisinski, 7. je listopada 2008. u Maloj dvorani Vatroslava Lisinskog nastupio kvintet jednog od najpoznatijih europskih jazz glazbenika, trubača i skladatelja Enrica Rave. Bio je to još jedan od koncerata talijanskih jazzista koji redovito nastupaju na priredbama u spomenutoj organizaciji. Kao i tijekom cijele protekle sezone i ovaj je koncert Jazz ciklusa bio iznimno posjećen, a organizator je morao aktivirati pomoćne stolice.

Enrico Rava otvorio Jazz ciklus u Lisinskom

Osvrti / 07.10.2008

Devetu sezonu Jazz ciklusa u Lisinskom otvorio je legendarni talijanski trubač Enrico Rava sa svojim kvintetom, što je prvo njegovo gostovanje u Hrvatskoj nakon gotovo 20 godina.