Kvintet Enrica Rave nastupio u Lisinskom

Kvintet Enrica Rave nastupio u Lisinskom
Datum objave:
04.11.2008.
Enrico Rava
Enrico Rava u Lisinskom Visok domet suvremenog europskog jazza

U prvom ovosezonskom koncertu Jazz ciklusa, što ga organiziraju Hrvatsko društvo skladatelja i Koncertna dvorana Lisinski, 7. je listopada 2008. u Maloj dvorani Vatroslava Lisinskog nastupio kvintet jednog od najpoznatijih europskih jazz glazbenika, trubača i skladatelja Enrica Rave. Bio je to još jedan od koncerata talijanskih jazzista koji redovito nastupaju na priredbama u spomenutoj organizaciji. Kao i tijekom cijele protekle sezone i ovaj je koncert Jazz ciklusa bio iznimno posjećen, a organizator je morao aktivirati pomoćne stolice.

Neuobičajena formacija

Zahvaljući reputaciji Rava može birati najbolje suradnike, a nerijetko u sastav uzima mlade glazbenike čiju je nadarenost otkrio i pomaže im da stasaju. Uz njega svirali su iskusni glazbenici u čijim se biografijama navode suradnje s najznačajnijim talijanskim i američkim jazzistima, sjajni improvizatori: trombonist Gianluca Petrella, klavirist Andrea Pozza, kontrabasist Rosario Bonaccorso i bubnjar Roberto Gatto. Karakteristični predstavnicu suvremenog europskog jazza, u neuobičajenoj formaciji s dva limena puhačka glazbala, ostvarili su osebujan zvuk koji su prilagodili suvremenom jazz iskazu zasnovanom na postavka utemeljenim šezdesetih i sedamdesetih godina kad je Rava započinjao karijeru svirajući s Gatom Barbierijem, Steveom Lacyjem, Leeom Konitzom i Carlom Blay.

Zahvaljujući odličnom ozvučenju ostvareni su uvjeti u kojima su svirali neopterećeno. Naime, Rava i Petrella nisu marili za mikrofon, slobodno se krečući pozornicom, a u tim je trenucima kvintet svirao gotovo akustički.

Enrico Rava Quintet u Lisinskom Izvan konvencija

Nesputani konvencijama, izvodili su Ravine skladbe, ali i standarde poput "My Funny Valentine", te "Royal Garden Blues" u neuobičajenom spoju New Orleans i suvremenog jazza. Kontrasti su obilježili sve izvedbe u kojima su se stapali tradicija i suvremeno, melodioznost i atonalnost, nježnost i agresivnost, disciplina i razuzdanost, forma i sloboda, citati i kolektivne improvizacije, swing i free. Svirajući bez razmetanja, svi su se upuštali u sola, no tijekom improvizacije nekog od njih, ostali se nisu opuštali, niti na trenutak se ne odvajajući od glazbala - pomno su slušali i vrebali priliku za odgovor, napad i zadirkivanje potičući jedan drugoga, tek ponekad ostavljajući solista da se sam nosi s iskrom trenutnog nadahnuća.

U dodatku izmamljenom burnim pljesklom, svirajući standard "Poinciana", Gatto je osjetio potrebu zapjevati, a na kraju su s njim pjevali svi u publici prizvavši i ekstravagantnu izvedbu skladbe "The Theme" Milesa Davisa, legendarnog jazzista zbog kojeg je Rava odlučio postati jazz trubač.

Autor: Davor Hrvoj
(Preuzeto iz Novog lista od 9. listopada 2008.)

© 2008-2015 Jazz.hr / Hrvatsko društvo skladatelja