Završen 4. Ghetaldus All Women Jazz Festival - Jazzarella

Završen 4. Ghetaldus All Women Jazz Festival - Jazzarella
Datum objave:
07.04.2009.
Patricia Barber u ZKM-u
Završen 4. Ghetaldus All Women Jazz Festival - Jazzarella

Glazbena magija Patricie Barber

U Zagrebačkom kazalištu mladih od 2. do 5. travnja održan je četvrti Ghetaldus All Women Jazz Festival - Jazzarella. Prema odazivu i reakcijama publike i medija Festival je potrvrdio status kultne jazz priredbe koja postaje predmetom zanimanja javnosti već u trenutku svršetka prethodnog. Osjetilo se to i na zatvaranju ovogodišnje Jazzarelle, a u tom trenutku ljubitelji jazza stavljeni su na slatke muke iščekivanja i brigu o tome da na vrijeme nabave ulaznice za nova glazbena uzbuđenja što ih priprema isti organizator. Naime, direktor Festivala Dražen Kokanović najavio je program Zagreb Jazz Festivala na kojem će od 5. do 7. studenog nastupiti Sonny Rollins, Branford Marsalis i Terence Blanchard, te Jazzarelle na kojoj će za godinu dana pjevati Cassandra Wilson i Dee Dee Bridgewater. Spominjanje ovih glazbenika, za svakog ponaosob izmamilo je uzdahe i burno odobravanje publike koja je i posljednje večeri ispunila sve kutke dvorane.
Pozitivna energija
Radost prisutnih tijekom završnog koncerta održavala je američka pjevačica s adresom u Londonu, Stacey Kent. Nastupivši uz kvintet predvođen njezinim suprugom, saksofonistom, skladateljem i aranžerom Jimom Tomlinsonom, pjevala je šansone, filmske teme i jazz standarde, ali i skladbe koje su za nju pisali Tomlinson i japanski pjesnik Kazuo Ishiguro. Bez ekstravagancije i eksperimentiranja uspjela je prenijeti pozitivnu energiju i osvojiti publiku koja je upravo njoj podarila najviše pljeska.
Poput Stacey Kent pozitivnu energiju raspršila je Gabi Novak koja je na otvorenju Jazzarelle nastupila uz All Star Ensemble. U pratnji sjajnih glazbenika u potpunosti je uspjela iskazati svoj karakter i muzikalnost. S nestrpljenjem se očekuje CD sa snimkom tog koncerta.
U skromnijem svjetlu predstavila se američka saksofonistica i pjevačica Grace Kelly, iako je njezina sviračka, te nešto manje pjevačka vještina, fascinatna za glazbenicu koja još nije napunila sedamnaest godina. Mainstreamaškim se izvedbama predstavila raznolikim programom sastavljenim od vlastitih skladbi, te jazz i pop standarda u kojima je bila uvjerljivija. Razvila je dobar zvuk i ima zanimljive zamisli, no ne uspieva ih smisleno oblikovati i zaokružiti u skladnu glazbenu cjelinu. To je nadoknadila zanesenošću i radošću muziciranja čime je solidne glazbenike iz svog kvinteta motivirala na bolju svirku.
Patricia Barber Street
Vrhunac festivala bio je nastup osebujne američke jazzistice Patricie Barber. Iako nije velika pjevačica niti virtuozna pijanistica Patricia Barber je svakako vrhunska glazbenica sa smislom za estetiku, kreiranje dinamike i kolektivnog zvuka. Izmjenjujući vokalne i instrumentalne izvedbe vlastitih skladbi i standarda publiku je u svoj svijet uspjela uvući glazbenom magijom zasnovanom na vlastitiom iskazu, mističnom ugođaju i glazbenom razumijevanju s gitaristom Nealom Algerom, kontrabasistom Michaelom Arnapolom i bubnjarom Ericom Montzkom, s kojima je ostvarila dugogodišnju suradnju. Uz nju i oni su se predstavili smislenim solima. Osim što je izvodila vlastite skladbe, pa i Lennona i McCartneya, iskazala je poštovanje prema glazbi Colea Portera, kojem je posvetila novi album, ali i prema tradiciji brazilske glazbe. Izvevši skladbu »Lennie’s Pennies« klavirista Lenniea Tristana pokazala je da se opredijelila za cool jazz, ali ona je taj idiom razvila prema vlastitom senzibilitetu i poimanju umjetnosti, te ga je usmjerila u novu ulicu - Patricia Barber Street.
Davor Hrvoj (Preuzeto iz Novog lista od 7. travnja 2009.)
© 2008-2015 Jazz.hr / Hrvatsko društvo skladatelja