Završen 5. Vip Zagreb Jazz Festival

Završen 5. Vip Zagreb Jazz Festival
Datum objave:
09.11.2009.
Terence Blanchard
Trodnevni 5. Vip Zagreb Jazz Festival u maniri svjetskih događanja ove glazbene vrste

Legendarni jazzisti predstavili mlađe, nadarene glazbenike

Nastupom kvinteta trubača i skladatelja Terencea Blancharda u subotu je u Kinu Studentskoga centra u Zagrebu završen 5. Vip Zagreb Jazz Festival, prema mišljenju kritičara i publike najbolji do sad. Program dostojan najpoznatijih trodnevnih svjetskih jazz festivala! Naime, nastupila su tri stilski raznolika sastava najviše klase ostvarivši očekivanja. Nakon legendarnog Sonnyja Rollinsa koji je nastupio u KD "Lisinski" - i oni stariji ljubitelji jazza neuspješno su se pokušavali prisjetiti kada je na jazz koncertu dvorana bila ispunjena do posljednjeg mjesta - svojim su koncertima oduševili njegovi sljedbenici - saksofonist Branford Marsalis i trubač Terence Blanchard.
Iako su obojica istog glazbenog naslijeđa - podrijetlom iz New Orleansa, karijere započeli u sastavu Jazz Messengers slavnog bubnjara Arta Blakeya, a samostalne nastavili u New Yorku, ponekad i surađujući zajedno, primjerice na snimanju glazbe za kultni film "Mo' Better Blues" Spikea Leea, koju je skladao Marsalis - njihovo poimanje glazbe čini ih posebnima. Obojica su uglavnom izvodili novije autorske skladbe, te su predstavili neke mlade, nadarene glazbenike, Blanchard sve članove kvinteta, a Marsalis briljantnog osamnaestogodišnjeg bubnjara Justina Faulknera.
No, dok Marsalis svoju glazbu zasniva na nadogradnji bopa koji je svirao s Blakeyem, ne ustručavajući se upustiti u free improvizacije, Blanchard veću pažnju polaže na aranžmane, te zvuk koji u nekim izvedbama modificira koristeći mnogobrojne pedale, kao i samplovima, primjerice filozofskim promišljanjima jazz glazbe u uvodima izvedbi.
Marsalis je beskompromisan jazzist koji je na samom početku koncerta pokazao da će svirati srčano, bez zadrške. Paljevina od prve sekunde! Njegov kvartet djeluje kao jedno tijelo - uigrano, dinamično, s puno finesa, osluškivanja, zadirkivanja, nadopunjavanja, primjereno u svakoj skladbi: divlje u brzima, a nježno i melodično u baladama.
Blanchard nije bio toliko atraktivan. Bez potrebe za vratolomijama, svirao je s intenzitetom ostvarujući koncept suvremenog jazza. Akustični je zvuk u nekim izvedbama obogaćivao diskrenim elektronskim efektima. No, poput Marsalisa, niti on ne zaboravlja korijene što je nedvosmisleno iskazao u izvedbi standarda "Autumn Leaves" što ga je u duhu Jazz Messengersa, ili onako kako bi danas sastav možda zvučao da je Blakey živ, odsvirao u dodatku koncerta.
Bio je to primjeren svršetak 5. Vip Zagreb Jazz Festivala koji je pobudio veliko zanimanje javnosti i još jednom potvrdio da jazz glazba u nas doživljava renesansu prateći svjetske trendove.
Davor Hrvoj
(Preuzeto iz Novog lista od 9. studenog 2009.)


© 2008-2015 Jazz.hr / Hrvatsko društvo skladatelja