Jazz stopljen sa cvrčanjem cvrčaka

Jazz stopljen sa cvrčanjem cvrčaka
Datum objave:
12.07.2010.
Dianne Reeves Quintet
1. Valamar Jazz Festival u Poreču

Proteklog vikenda u Poreču je održan 1. Valamar Jazz Festival. Koncerti su održani na nekoliko lokacija: na Trgu slobode, u vrtu Ville Polesini gdje su u nevezanim jam sessionima nastupali hrvatski glazbenici i zvijezde festivala, te na glavnoj pozornici na otočiću Sv. Nikola. Festival je obilježen izvanserijskim ugođejem koji je oraspoložio izvođače i potaknuo ih na nadahnute svirke. Publika je uživala u zvukovima vrhunskog jazza u simbiozi sa šumom valova i cvrčanjm cvrčaka. Većinu koncerata karakterizirali su profinjenost i visoka estetska vrijednost što je odraz glazbenih promišljanja umjetničke direktorice Festivala Tamare Obrovac.
Najveću sličnost s njezinim ukusom, ali i glasom te pristupom iskazala je čileanska pjevačica Cladia Acuna koja je svojim nastupom otvorila Festival. Osim suvremenog viđenja tradicije latino-američke glazbe Acuna je pokazala da je i poznavataljica mainstream jazza. Uostalom jedan je svoj album posvetila slavnoj jazz pjevačici kojoj se divi, Dianne Reeves, koja je također nastupila na Festivalu, što je rezulturalo dirljivim susretom.
Najviše pažnje privukao je upravo koncert Dianne Reeves koja je nadmašila visoka očekivanja organizatora. Naime, sjajno raspoložena, uspjela je pokrenuti glazbenike iz svog sastava, a, kako je koncert odmicao i publiku koja je aktivno sudjelovala u njezinom showu. Pokazala je da tečno govori svim, pa i arhaičnim narječjima jazza, od radnih pjesama i bluesa preko swinga i bebopa do pop-jazza. Uvijek spreman na improvizacije i humor mudro je kreirala dramatiku ostvarujući prvorazreni jazz doživljaj.
Na istoj glazbenoj razini, ako u posve drukčijem kontekstu, svirao je Dave Holland & Pepe Habichuela Flamenco Quintet. Jedan od najcjenjenijih glazbenika današnjeg jazza Holland je za suradnju sa šanjolskim flamenko glazbenika naučio jezik tog idioma i u potpunosti mu se prilagodio, uključujući i svojstvenu mu strast. Uostalom njegova je vještina sviranja kontrabasa takva da se doima kao da svira flamenko gitaru. Njihove su flamenko izvedbe u nekim svojim segmentima bliske estetici klasične glazbe, a niti ona mu nije strana.
Ugodno iznenađenje bio je nastup tria Edwarda Simona, venecuelanskog pijanista koji živi i djeluje u SAD-u. Originale i standarde svirao je u osebujnim obradama u kojima swinganje nije imperativ ali nije u potpunosti isključeno, koje iskazuju težnja za mekanim, logičnim izvedbama, spajanjem itelelekta i emocija, jazza i elemenata latino-američke glazbe, a rezultiraju "kolektivnim jazz kontemplacijama".
Davor Hrvoj (Preuzeto iz Novog lista od 12. srpnja 2010.)


© 2008-2015 Jazz.hr / Hrvatsko društvo skladatelja