Deborah Carter i Jazz orkestar HRT-a nastupili u Studiju Bajsić HRT-a

Deborah Carter i Jazz orkestar HRT-a nastupili u Studiju 
Bajsić HRT-a
Datum objave:
25.05.2012.
Deborah Carter i Jazz orkestar HRT-a
DEBORAH CARTER UZ JAZZ ORKESTAR HRT-a

„Izvrstan orkestar, sjajan zvuk", hvalila je Deborah Carter, gošća pretposljednjeg koncerta u jazz ciklusu u Studiju Bajsić Jazz orkestar HRT-a. Pjevačica, skladateljica i aranžerka, „apsolutno najviša klasa" kako je naziva svjetski tisak - Deborah Carter - uz naš je orkestar u srijedu 23. svibnja izvodila jazz standarde u nestandardnim aranžmanima, mahom svojih suradnika iz SAD-a, ali i Europe.
„U današnje vrijeme imamo sreću što su nam otvorena vrata prema drugim kulturama i gledištima kojima možemo obogatiti vlastita", riječi su glazbenice rođene u SAD-u i odrasle na Havajima i u Japanu. Putuje diljem svijeta nastupajući na jazz festivalima, u jazz klubovima, radijskim i TV emisijama, sa svojim triom ili kao gošća u različitim sastavima, od solo klavira do big bandova i simfonijskih orkestara. Tijekom turneja nerijetko održava i majstorske radionice za jazz vokaliste, a osim u izvedbama vlastitih aranžmana i skladbi, osobito uživa u pjevanju velikih jazz standarda uz europske orkestre među kojima je sada i Jazz orkestar HRT-a pod vodstvom Saše Nestorovića. Osim za članove Orkestra, Deborah Carter, koja u svojoj karijeri bilježi suradnje sa sastavima kao što su Metropole Orchestra, Big Band Frankfurtskog radija, Sedatevi Latin Jazz Big Band i Berlinski jazz orkestar, imala je riječi hvale i za dirigenta, opisavši ga kao „divno iznenađenje" i „jednog od najopuštenijih dirigenata s kojima je radila i s kojim se sve čini lagano".
No da posao nije bio lagan, svjedoče zahtjevni, ali i atraktivni aranžmani koji odražavaju multikulturaralnost Deborah Carter. Riječ je mahom o standardima poput New York State of Mind Billya Joela, I'll Remember April Genea de Paula, Until I Met You Freddiea Greena, Angel Eyes Matta Dennisa ili Love For Sale Colea Portera. Zahvaljujući svojoj naklonosti latin, fusion i modern stilu, ali i swingu, kubanskim i brazilskim zvucima, Deborah Carter otkrila je neke nove aspekte rekavši kako je zapravo imala sreću da je naišla na aranžere koji su se na taj način pozabavili skladbama koje inače izvodi sa svojim triom, priredivši ih za big band. Osobit izazov za Deborah Carter predstavljaju aranžmani koji nose element iznenađenja, a kao takve istaknula je radove Konrada Kosellecka u čijoj se obradi među ostalim mogao čuti hit Johna Lennona i Paula McCartneya Can't Buy Me Love, te Erica Richardsa koji je primjerice brazilskim ritmovima ukrasio Bluesette Tootsa Thielemansa. Uz Too Close For Comfort, My Funny Valentine Meet Me, Midnight i Moondance, na programu Deborah Carter i Jazz orkestra HRT-a našla se i skladba Krešimira Hercega - Fascinating Star, nastala u suradnji s engleskom kantautoricom Sally Knight, uz aranžman Reinharda Summerera. Deborah Carter najavila je i moguću daljnju suradnju s našim skladateljem!
Odlične aranžmane i elegantan, sofisticirani vokal Deborah Carter, slijedila je i sjajna svirka članova Jazz orkestra HRT-a među kojima su se solisti Arsen Eereš, Miro Kadoić i Željko Kovačević na saksofonima, Davor Križić i Branko Sterpin na trubama, te Miron Hauser i Marin Ferketin na trombonima izuzetno skladno uklopili u zajedničko muziciranje s tom po mnogima, jednom od najdinamičnijih jazz pjevačica na sceni. (A.V.)


© 2008-2015 Jazz.hr / Hrvatsko društvo skladatelja