Zagreb Jazz Portrait, Black Coffee i Di Bonaventura obilježili treći dan Proljetne revije jazza

Treći dan Proljetne revije jazza obilježili su dva domaća sastava s respektabilnim stažem na jazz sceni: Zagreb Jazz Portret i Black Coffee.

Prvi dio večeri pripao je Zagreb Jazz Portretu, jednom od najdugovječnijih jazz sastava koji upravo slavi 20 godina djelovanja - i to u gotovo nepromjenjenom sastavu, uz tragičnu iznimku prerane smrti bubnjara Jurice Ugrinovića, kojeg je zamjenio Borna Šercar. Koncert je istodobno bio prilika za promociju njihovog novog albuma Hrvatska Jazz trilogija, na kojem im se pridružio i mladi pijanist Hrvoje Galer, koji je uveo osvježenje u zvuk ZJP-a. Inače je ZJP oduvijek njegovao autorski jazz, i uz povremene iznimke, bazirao svoj repertoar na originalnim kompozicijama svojih članova, što svakako predstavlja teži umjetnički put.
Koncert su otvorile skladbe gitarista Maria Igreca (skladateljski najproduktivnijeg člana), a potom su i drugi glazbenici predstavili svoje kompozitorsko umijeće: Saša Nestorović (Balada za Juricu, posvećena Jurici Ugrinoviću), basist Nenad Jura Vrandečić, te spomenuti Borna Šercar, dok su u aranžiranju svi sudjelovali. Skladbe odaju duh timskog rada i specifične kompaktnosti ove grupe, koja inače, što je svojevrsni kuriozitet, nema ''vođu'' sastava. Radi se o ambicioznim kompozicijama složenih aranžmana, koje zahtjevaju virtuoznu tehniku - kojom svi članovi ZJP itekako raspolažu, a posebno treba istaknuti Sašu Nestorovića, jednog od najboljih saksofonista na hrvatskoj jazz sceni.
Drugi dio večeri bio je posvećen trans-jadranskoj glazbenoj suradnji, tj. zajedničkom nastupu splitskog sastava Black Coffee te talijanskog bandeonista i pijanista Daniele Di Bonaventure. I Black Coffee spada među dugovječnije domaće jazz sastave, a okosnicu grupe čine basist Renato Švorinić i bubnjar Jadran Dučić Čićo, koji nastupaju u raznim all star postavama te često sviraju sa inozemnim glazbenicima. Suradnja s Bonaventurom počela je prije nekoliko godina, a zajedno su izdali i album Dall altra parte del Adriatico/S druge strane Jadrana, na kojem se susreću talijanska i hrvatska glazbena tradicija u svojevrsnoj inačici etno-jazza.
Na koncertu su nam predstavili od svega pomalo: Bonaventurine originalne skladbe (Terra), Švorinićeve obrade dalmatinske tradicije (Jute san se zajubi), jazz standarde (You Don't Know What Love Is), a povodom 150 obljetnice Risorgimenta izveli su napolitansku tradicionalnu pjesmu Santa Lucia, s Bonaventurinim prekrasnim pijanističkim pasažima. Bonaventura se od pjesme do pjesme prešaltavao između bandeona i klavira, i pokazao svoje majstorstvo na oba instrumenta, s time da su izvedbe na bandeonu bile posebno intrigantne zbog egzotičnosti tog intrumenta u kontekstu jazza.
Fascinantna je bila izvedba slavnog Albinonijevog Adagia u G molu, koju je trio izveo za prvi bis, a prije toga je Bonaventura održao mali govor na talijanskom u kojem je istaknuo koliko mu je Albinoni značajan autor. Ovaj Adagio jedan je od najeksploatiranijih komada klasične glazbe, no u inovativnom aranžmanu talijansko-dalmatinskog trojca dobio je jedan novi štih. Za drugi bis Bonaventura se vratio za klavir te su završili prelijepim jazz standardom, baladom You Don't Know What Love Is. Treba svakako pohvaliti i izvrsnu ritam sekciju, odnosno dvojac Black Coffee, kao i nadahnutu međuigru čitavog tria i njihovu osebujnu viziju jazza na mediteranski način.

Treća večer Proljetne revije jazza još nas je jednom podsjetila na to da iako jazz nikada nije bio široko prihvaćena glazba na ovim prostorima, ipak je tu iznikao impresivni niz talentiranih jazzera, i prava je šteta što ovakvi koncerti nisu posjećeniji, i što je tek mali broj gledatelja prisustvovao ovoj večeri vrhunskog domaćeg (i malo internacionalnog) jazza.

(Preuzeto s portala Soundgurdian od 20. ožujka 2011.)

© 2008-2015 Jazz.hr / Hrvatsko društvo skladatelja