U Lisisnkom održani Međunarodni dani jazza

Briljantan nastup Jamesa Cartera

Datum objave:
30.10.2005.
Autor:
Davor Hrvoj

Nastupom James Carter Organ Trija u petak su u Lisinskom završeni 15. međunarodni dani jazza što su se, u Organizaciji HDS-a i KD Lisinski, od 25. do 28. listopada održavali u Lisinskom. Jedan od najznačajnijih svjetskih jazz glazbenika mlađeg naraštaja, Carter je oduševio publiku koja je do posljednjeg mjesta ispunila malu dvoranu Lisinski. Tijekom cijelog nastupa svirao je predano i angažirano, s nesmanjenom energijom i intenzitetom - kao da mu je to posljedni koncert u životu - predstavivši se virtuoznim multiinstrumentalistom. Iako je i ove godine u uglednom časopisu Down Beat proglašen najboljim svjetskim bariton saksofonistom, na zagrebačkom je koncertu svirao ”samo” sopran, alt i tenor saksofon, te flautu. Osim briljantne tehnike iskazao je poznavanje tradicije, ali i zanesenost free jazzom. Djelomično predstavivši svoj novi album ”Out of Nowhere”, izvedbama vlastitih skladbi i standarada ostvario je sjajnu komunikaciju sa stalnim članovima svoga trija: orguljašem Gerardom Gibbsom i bubnjarom Leonardom Kingom. Svoj su zanos, spontanost i užitak zajedničkog muziciranja sugestivno prenijeli na publiku koja je s oduševljenjem pozdravljala svaki uzbudljiv solo i burnim ih reakcijama poticala na još bolju svirku.
Bio je to najbolji mogući zaključak ove uspješne priredbe stilski raznolika programa. Svirajući djela slovenskih skladatelja Big Band RTV Slovenija uvjerljivim je nastupom proslavio 60. obljetnicu djelovanja. Uz stalnog dirigenta Lojza Krajnčana, kao skladatelji i dirigenti predstavili su se i Janez Gregorc i Igor Lunder. U dijelu programa uz Orkestar su nastupile vokalne solistice Mia Žnidarić i Kristina Oberžan. No, najuvjerljiviji su bili u izvedbama Krajnčanovih skladbe, te jedne Privšekove, kao i standarda ”Shiny Stockings” u dodatku. Jazz oratorij pod nazivom ”Obilježja” izveo je švedski Norrbotten Big Band uz zbor Barents i soliste: pjevačicu Anniku Skoglund, trubača Tima Hagansa i orguljaša Hans-Ola Erickssona. Orjan Fahlstrom, koji je tom prigodom i dirigirao Big Bandom, uglazbio je poetske tekstove poznatog političara i diplomata, bivšeg tajnika UN-a, Daga Hammarskjolda. Iako donosi spoj suvremene ozbiljne glazbe i jazza, ta bi izvedba bila primjerenije predstavljena na priredbi drukčijeg karaktera, primjerice Biennalu, a da je tako i promovirana zasigurno bi u veliku dvoranu Lisinski privukla više publike.
Trio talijanskog klavirista Antonija Faraoa, s kontrabasistom Martinom Gjakonovskim i bubnjarom Dejanom Terzićem uvjerljivo je izvodio skladbe vođe sastava nadahnute mediteranskim glazbenim utjecajima. Trojica kompetentnih glazbenika, sjajnih improvizatora, svirala su uigrano i emotivno. Austrijski sekstet Criss-Cross, neuobičajene formacije s tri saksofonista i ratam sekcijom, predstavio se originalima klaviristice Adriane Muttenthaler skladane pod utjecajem europske glazbene tradicije. U izvedbama njezinih, stilski neujednačenih aranžmana, glazbenici su pokazali solidno instrumentalističko umijeće, ali su tek na trenutke uspjeli doprijeti do publike.
U međunarodnom programu uspješno je nastupio i zagrebački gitarist Joe Pandur s prijateljima: riječkim gitaristom Darkom Jurkovićem i dubrovačkom pjevačicom Majom Grgić. Publika je zdušno pozdravila njihove mainstreamaške, gotovo komorne izvedbe standarda u kojima su se, posebice dvojica gitarista posve različita karaktera, Pandur i Jurković u duu, sjajno nadopunjavali demonstrirajući veliku improvizatorsku vještinu, osjećaj za melodiju i muzikalnost. Doprinjeli su i dojmljivom nastupu Maje Grgić koja je nepretencioznim izvedbama s puno ukusa pokazala izniman potencijal.

(Preuzeto iz Novog Lista od 2. studenog 2005.)

© 2008-2015 Jazz.hr / Hrvatsko društvo skladatelja