Međunarodni trio Matije Dedića nastupio na prvom koncertu Jazz ciklusa KD Lisinski i Jazz kluba Zagreb HDS-a

Skladateljski i instrumentalistički potencijala Matie Dedića prepoznat u europskom kontekstu

Datum objave:
27.09.2006.
Autor:
Ivica Župan

Na poziv glasovitog belgijskog kontrabasista Jean-Louisa Rassinfossea, suradnika slavnih jazzista poput Cheta Bakera (s kojim je snimio šest albuma), Claudia Roditija, u čijem je triju prije nekoliko godina nastupio u Maloj dvorani KD V. Lisinskoga, Joea Hendersona i Tootsa Thielemansa, naš jazz klavirist Matija Dedić, sa sastavom sastavljenim od glazbenika iz raznih europskih zemalja, nastupio je 24. veljače 2006. u Jazz Stationu u Bruxellesu.
Bio je to zaključni nastup kulturne manifestacije Regards croisés - Croatie, Connaissance et Reconnaissance što se održavao pod znakom Hrvatske u okviru Frankofonije. Manifestaciju je suorganiziralo Predstavništvo pri EU Delegacije francuske zajednice Belgije i Međunarodna organizacija Frankofonije, uz potporu Austrijskog predsjedništva EU i sudioništvo Misije RH pri EU.
Matija će zamolio Jean-Louisa Rassinfossea da bude članom njegova međunarodnog trija, što je slavni kontrabasist – uvjerivši se u Bruxellesu u Matijino pijanističko umijeće – sa zadovoljstvom prihvatio.
Trio je 25. rujna nastupio u Maloj dvorani V. Lisinskog, u prvom ovosezonskom koncertu Jazz ciklusa što ga organiziraju Jazz klub Zagreb HDS-a i KD Lisinski. U triju je još svirao češki bubnjar Marek Paterrman, stalni član Rassinfossova sastava i Dedićev suradnik na briselskom koncertu. Trio je izvodio standarde Solar i On Green Dolphin Street u Matijinim aranžmanima, Razgovor s konobarom Arsena Dedića, a potom Dedićeve originale, starije skladbe December, Family, Etnaey, Picture's te potpuno nove San Matina i Cheekee Chiks, a koncert je efektno završen Matijinom vatrenom uspješnicom Last Exit.
Budući da nisu imali više uvježbana materijala, Matija je publiku, koja ga je uporno pozivala na bis, nagradio solo izvedbom vlastite skladbe Za Doru, posvećenu Dori Pejačević, čija će se djela naći na CD- koji Matija upravo priprema. 
Dan prije trio je u istoj dvorani snimao materijal za novi Dedićev CD koji će do kraja ove godine objaviti Dallas Records, a snimljen je i cijeli koncert.
Trio je odsvirao atraktivan program, ali ruku na srce, u istom prostoru – u doba najvećeg uspona njegova trija – čuli smo i bolje Matijine nastupe. Naime, ovaj je trio prije ovoga nastupa imao tek dvije probe, u najvećem dijelu koncerta zvučao je kompaktno, ali se - premda se radi o izuzetnim umjetnicima - osjećala određena ukočenost i neusviranost, pa na trenutak čak i nedostatak komunikacije, uglavnom s Patermanove strane.
Bez obzira na sve, Matijin koncert s ovim trijom dokaz je daljnjeg prepoznavanja njegovih skladateljskih i instrumentalističkih potencijala i u europskom kontekstu. On je danas još zreliji skladatelj i pijanist skokovito rastućeg umijeća, još individualiziranijeg izričaja, melodičniji, ali nadasve racionalniji i jezgrovitiji.
Na preporuku Ministarstva kulture RH Matija Dedić je 30. rujna održao solistički recital u grčkom gradu Patrasu, ovogodišnjem Europskom gradu kulture. Izvodio je vlastite skladbe, djela Dore Pejačević s njezina albuma Život cvijeća te skladbe Arsena Dedića i Gibonnija.
 

© 2008-2015 Jazz.hr / Hrvatsko društvo skladatelja