Jazz umjetnici nekonvencionalna pristupa

Trio kontrabasista Avishaia Cohena nastupio u posljednjem koncertu Jazz ciklusa

Datum objave:
30.05.2007.
Autor:
Davor Hrvoj

Trio izraelskog kontrabasista i skladatelja Avishaia Cohena 29. je svibnja u Maloj dvorani Vatroslava Lisinskog nastupio u posljednjem ovosezonskom koncertu Jazz ciklusa što ga organiziraju Jazz klub Zagreb HDS-a i KD Lisinski. Bio je to sjajan svršetak uspješnog Ciklusa u kojem su još nastupili Matija Dedić. Erik Truffaz, Dafnis Prieto i Bobo Stenson.
“Dovodimo jazz zvijezde sutrašnjice”, u najavi je koncerta rekao umjetnički direktor Ciklusa Antun Tomislav Šaban nagovjestivši sjajnu budućnost Trija, najmlađeg jazz sastava koji je do sada svirao u Ciklusu. Naime, zvijezda u usponu karijere, tridesetsedmogodišnji Cohen je nastupio uz dvadesetogodišnjeg izraelskog klavirista Shaia Maestra i dvadesetpetogodišnjeg američkog bubnjara Marka Guillianija. Oni su potvrdili takvo predviđanje pokazavši kvalitete koje nisu svojstvene mladim glazbenicima: strpljenje, disciplinu, usredotočenost, razumijevanje aranžmana i aktivno sudjelovanje u njihovom oblikovanju. Ovaj trio za njih nije samo kvalitetna škola već i poticajno okružje za razvijanje kreativnih zamisli.
Izvodili su Cohenove skladbe s njegova novog kompakt diska “Continuo”, ali i s ostalih albuma, uglavnom u komornom ugođaju kao polazištu za kreiranje dramatike, nerijetko se upuštajući u kolektivne improvizacije. Bez težnje za atraktivnošću Trio je osvojio publiku mirnoćom, liričnošću, dinamikom, zanimljivim zamislima, postepenim razvijanjem izvedbi, te nekonvencionalnom i fleksibilnom podjelom uloga u kojoj svako glazbalo na neuobičajen način pristupa komunikaciji, bez jasne podjele na ritmičko i melodijsko. Tako je, primjerice, klavirist preuzimao ulogu ritma, a bubnjar je u većem dijelu koncerta imao slobodu koju je koristio za apstraktne slikarije pune boja. Zahvaljujući njegovom decentnom pristupu, te znalačkom ozvučenju, Trio je ostvario sjajan balans tako da se u svakom trenutku svako glazbalo odlično čulo.
Iako je slavu stekao svirajući sa zvijezdama raznih stilova poput Chicka Coreae, Alicie Keys, te londonske ili izraelske filharmonije, Cohen, koji je tijekom cijelog koncerta bio podrška mladim kolegama, upravo u izvedbama s ovim, akustičnim trijom iskazuje potpunu umjetničku zrelost. U tom kontekstu imao je puno prostora za sola u kojima je iskazao veliko sviračko umijeće i eklektičan pristup iako tehniku u svakom trenutku podređuje glazbi, komunikaciji, realizaciji originalnih zamisli. Poput malo kojeg kontranasista njegov se istup odlikuje melodičnošću, pjevnim pristupom, a tijekom improvizacija kontrabas je ponekad tretirao kao udaraljkaško glazbalo svirajući atraktivne ritmičke obrasce.
Publika je burnim pljeskom pozvala umjetnike na dodatak, još jednu nekonvencionalnu izvedbu punu iznenađenja i nepretencioznih improvizacija.

 (Preuzeto iz Novog lista od 31. svibnja 2007.)

© 2008-2015 Jazz.hr / Hrvatsko društvo skladatelja