Hrvatski autori i njihovi albumi

 Hrvatski autori i njihovi albumi

Miro Kadoić i Big Band RTV Slovenija; snimio Davor Hrvoj

 

Održan JazzHR Festival – Fall edition u organizaciji HDS-a

    U organizaciji Hrvatskog društva skladatelja u zagrebačkoj je Tvornici Kulture od 5. do 7. listopada održan 32. po redu JazzHR Festival - Fall edition, najdugovječniji hrvatski jazz festival. Obilježile su ga autorske izvedbe i promocije novih albuma. Svake večeri, nakon službenog prograna, u Malom je pogonu Tvornice upriličen jam session uz nastupe pjevačice Valerije, klavijaturista Viktora Lipića i bubnjara Janka Novoselića, kojima su se svi prisutni glazbenici mogli pridružiti i uživati u spontanim razmjenama ideja. Osim toga, u popratnom programu u Malom je pogonu Tvornice bila postavljena izložba radova makedonskog umjetnika Vlade Kostova pod nazivom “Save the Earth”. Radi se o skulpturama poznatih glazbenika: Milesa Davisa, Dizzyja Gillespiea i Arsena Dedića, koje su izrađene od otpadnih metalnih materijala.
    Festival je svojim nastupom otvorio Big Band RTV Slovenija s gostima, hrvatskim i slovenskim glazbenicima koji su se predstavili kao skladatelji i solisti: Mirom Kadoićem, Tomažom Gajštom (samo kao skladatelj jer zbog bolesti nije mogao svirati), Željkom Veverec i Tonijem Starešinićem (Mangroove), Žanom Tetičkovičem, Markom Črnčecom, Brunom Mičetićem, Lenartom Krečićem i Aleksandrom Čermelj. Posebice je emotivna bila izvedba skladbe “Monster in the Garden” Mire Kadoića s nadahnutim autorovim solom. Naime Kadoić je bio dugogodišnji član ovog orkestra.
Skladateljeva osobnost
    Dugogodišnja Kadoićeva suradnica, bubnjarica i skladateljica Bruna Matić je predstavila svoj novi album “Noise” (Zebra Music). Radi se o modificiranoj inačici njezinog istoimenog projekta što ga je osmislila u orkestralnom kontekstu i izvorno ostvarila uz Jazz orkestar HRT-a. CD je, pak, snimila uz tenor saksofonista Vojkana Jocića, gitarista Filipa Pavića, klavijaturista Hrvoja Gallera i basista Bojana Skočilića, zadržavši isti koncept koji, za razliku od njezinog dotadašnjeg jazzističkog pristupa, donosi veći upliv rocka i klupskih ritmova, uz obilno korištenje elektronike i video projekcija.
    Iste večeri još je jednom nastupio Filip Pavić koji je u nastavku sa svojim sastavom promovirao svoj novi album, “Labyrinth Songs” (Croatia Records). U prvom dijelu programa svirao je s kvartetom u kojem su mu partneri pijanist Matija Dedić, kontrabasist Zvonimir Šestak i bubnjar Borko Rupena, a u dijelu programa im se pridružio tenor saksofonist Mario Bočić. Skladbu “5th of May” odsvirao je u duu s Matijom Dedićem. To je ujedno bila jedina izvedba u kojoj je svirao akustičnu gitaru. Izvedbe Pavićevih skladbi u potpunosti odaju karakter autora. Naime on je smirena, tiha, staložena osoba, a takve su i skladbe. Mudro je odabrao glazbenike koji taj karakter znalački prenose u izvedbe. To je uspio ostvariti i zato što već godinama uspijeva zadržati istu postavu s kojom je, u većem dijelu, snimio i prvi album “Terra Incognita”. Publiku, koja ga je izmamila na dodatak, oduševio je skladbom “(Be a) Light Unto Yourself” s njegovog prvog albuma “Terra Incognita”.
Umjetnički dojam
    Pijanist i skladatelj Petar Ćulibrk nastupio je solo u izvodbama vlastitih skladbi sa svojeg prvog, tek objavljenog CD-a “Old School” (Intek Music). Radi se o djelima kroz koja Ćulibrk razotkriva svoj ukus, a on je formiran proučavanjem cjelokupne tradicije jazza i utjecajnih pijanista iz svih razdoblja ove glazbe. Osim kao maštovit autor predstavio se i kao uvjerljiv improvizator koji svoje izvedbe razvija smisleno, staloženo i logično, bez ispada i ekstravagancija samo zato da bi šokirao publiku. Njemu je važnije usredotočiti se na estetiku i umjetnički dojam.
    Festival je svojim nastupom zaključio srpski Vasil Hadžimanov Band u kojem, uz vođu, klavijaturista, sviraju gitarist Branko Trljić, bas gitarist Miroslav Tovirac, bubnjar Viktor Filipovski i udaraljkaš i vokalist Bojan Ivković te kao gost u nekim izvedbama saksofonist Rastko Obradović. Sjajni glazbenici: tehnički potkovani, ali i maštoviti, izvodili su njihove već poznate, ali i nove skladbe koje će objaviti na albumu “Keyf”. Za glazbu ovog sastava važna je etno komponenta. Istražujući na postavkama fusiona iz 1970-ih, primjerice sastava Weather Report, ali i kasnijim ostvarenjima Joea Zawinula, izgradili su vlastiti glazbeni jezik koji odlikuju groove, elektronski zvukovi s povremenim samplovima i moćna energija. Posebice je briljirao Hadžimanov koji je sjajan improvizator, ali i skladatelj koji ostvaruje organski spoj tradicije i suvremenog. Osjetila je to i publika koja je ovacijama dva puta dozvala umjetnike na dodatke.

Davor Hrvoj

© 2008-2022 Jazz.hr / Hrvatsko društvo skladatelja