Drugi pogled / Matija Dedić

Arsen Dedić na jazz način

Datum objave:
05.12.2008.
Autor:
Davor Hrvoj
Matija Dedić: Drugi pogled, Dallas Records

Arsen Dedić na jazz način

Sindrom uspješnih roditelja u jazz glazbi, posebice u njezinoj novijoj povijesti, predstavlja velik teret brojnim svjetskim jazzistima mlađeg naraštaja. S istim se poteškoćama na početku karijere susreo i klavirist i skladatelj Matija Dedić. Iako je na početku karijere izbjegavao profesionalno povezivanje s roditeljima: Gabi Novak i Arsenom Dedićem, u nastojanju da ostvari karijeru zahvaljujući vlastitim sposobnostima, Matija Dedić je postigao punu afirmaciju na hrvatskoj glazbenoj sceni, ali i autorsku i interpretativnu zrelost, te je postao svjestan da više ne mora bježati od tog sindroma kako bi dokazao svoj glazbeni integritet. Kako je sve više izgrađivao image neovisnog glazbenika velikog kreativnog potencijala, osjećao je da ne treba više bježati od bliskih mu glazbenih dostignuća, onih s kojima je odrastao i koja tijekom cijele karijere nosi u podsvijesti. Tako je sve više počeo nastupati sa svojim roditeljima, te izvoditi glazbu Arsena Dedića, posebice surađujući s pjevačem Massimom. Uostalom njihove su karijere uvijek bile vezane uz jazz ili glazbu blisku jazzu, a i sami pružaju veliku podršku našim, posebice mladim jazz glazbenicima. No, osim povremenih zajedničkih nastupa Matija Dedić je osjetio potrebu dokumentirati te suradnje na ozbiljnijim glazbenim projektima. Suradnja s Gabi Novak rezultirala je njezinim izvrsnim kompakt diskom ”Pjesma je moj život” na kojem sviraju jazz glazbenici, a Matija, osim što svira klavir, potpisuje većinu aranžmana i koproducent je albuma.
I sam uspješan skladatelj, ali i interpretator jazz standarda, Matija Dedić je vještinu u osebujnim obradama skladbi autora koji ne dolaze iz jazzističkog okružja dokazao albumom ”Tempera” na kojem svira Gibonnija, te obradama djela Dore Pejačević koja će biti sadržajem njegova novog albuma. Iako je takav pristup od velikog značaja u našem lokalnom, hrvatskom glazbenom krugu, to je ispravan način da se domaćim stvaralaštvom pokuša proboj na međunarodnu glazbenu, ne samo jazz scenu.
Novi uspješan pokušaj je njegov šesti samostalni album ”Drugi pogled, glazba Arsena Dedića” (Dallas Records). Na njemu Matija Dedić izvodi dvanaest očevih skladbi iz raznih razdoblja, od hitova poput ”Sve te vodilo k meni”, ”Kuća pored mora”, ”Ni ti ni ja”, ”Ne plači”, ”Razgovor s konobarom” i ”Moderato cantabile”, do glazbe za filmove ”Glembajevi” i ”Pakleni otok”, te televizijese serije ”U registraturi”. U posve drukčiji, karakterističan Matijin glazbeni jezik, skladno su se uklopile i izvedbe skladbi ”Sve što znaš o meni” u kojoj pjeva Arsen Dedić, te ”Kuća za ptice” u kojoj pjeva Gabi Novak. Pristupom suvremena komorna jazza, iako Dedić proširuje njegove granice, u baladnom ugođaju, romantičarski improvizirajući, donosi prepoznatljivost tema podarujući im novu ljepotu. Svojom intervencijom definitivno ih potvrđuje bezvremenskim evergreenima hrvatske glazbe, a sebe autoritetom hrvatskog suvremenog jazza. Ostvario ih je solo, te s dvije ritam sekcije s kojima najčešće nastupa u jazz kontekstu. U jednoj sviraju kontrabasist Mladen Baraković i bubnjar Borna Šercar, a u drugoj bas gitarist Renato Švorinić i bubnjar Jadran Dučić ”Čićo”. Kao gosti u nekim izvedbama sviraju gitarist i programer Silvio Pasarić i sopran saksofonist i harmonikaš Marko Križan. Ovim albumom Matija Dedić se potvrdio kao sjajan klavirist, ali i glazbenik bogatih zamisli koji do sada nije snimo dva slična albuma.
(Preuzeto iz Vjesnika od 10. siječnja 2006.)
© 2008-2015 Jazz.hr / Hrvatsko društvo skladatelja