Friendly / Branimir Gazdik

Friendly - Glazba koja zrači pozitivnom energijom

Datum objave:
04.01.2009.
Autor:
Davor Hrvoj
Branimir Gazdik: »Friendly«, Croatia Records

Glazba koja zrači pozitivnom energijom

    Na svim koncertima što ih je održao tijekom prošle godine poznati lovranski glazbenik Elvis Stanić nije propuštao priliku odsvirati poneku skladbu s tada budućeg albuma svog stalnog suradnika, bubnjara i udaraljkaša Branimira Gazdika, s ushitom najavljujući njegov prvi CD. U izdanju Croatia Recordsa Gazdikov je album »Friendly« objavljen krajem prošle godine. Radi se o još jednom izdanju koje, nakon uspješnih CD-ova Elvisa Stanića, Darka Jurkovića Charliea,, Henryja Radanovića, Quarteta Sensitive, Riversica i Denisa Razumovića, dokumentira djelovanje glazbenika liburnijskoga jazz kruga.
Liburnijski jazz krug
    Naime, Gazdik je za suradnike na snimanju odabrao prijatelje s kojima redovito svira u raznim kombinacijama. U razgovoru što smo ga vodili prigodom objavljivanja albuma o tome je rekao: »Na snimnju su gostovali moji prijatelji, vrhunski glazbenici koji su svojim idejama i svojom svirkom bezuvjetno pristali sudjelovati u stvaranju ovog projekta. U Rijeci djeluju sjajni glazbenici uz koje sam odrastao i koji su na neki način moji uzori, ponajprije Elvis Stanić, Henry Radanović i Darko Jurković-Charlie, ali i Ivan Popeskić koji mi je puno pomogao u stvaranju CD-a, potom Tonči Grabušić koji ima veliku ulogu u mojem glazbenom odrastanju, kao i Marko Lazarić, Denis Razumović... Tu je i novija generacija mladih glazbenika predvođena mladim klaviristom Zvjezdanom Ružićem. Glazbenici liburnijskog jazz kruga dio su moje svakodnevice i to je bio logičan izbor, ali sam želio da na albumu gostuju i neki drugi glazbenici koji nisu direktno vezani za primorje, ali jesu za moje bavljenje glazbom.«
    Osim Stanića, Jurkovića, Radanovića, Popeskića i Razumovića, na snimanju albuma su, u većoj ili manjom mjeri, sudjelovali pjevači Olja Dešić i Ana Jakšić, trubači Branko Sterpin i Boris Mohorić, saksofonist Saša Nestorović, trombonist Marijan Orešković, klaviristi Joe Kaplowitz, Fabio Valdemarin i Maasej Kovačević, gitarist Ivan Pešut, bas gitaristi Goran Rukavina i Vladimir Samardić i konga bubnjar i udaraljkaš Boris Popov.
    Osim što je Stanić gostovao kao gitarist, njegov se utjecaj osjeća i u konceptu, te u samim izvedbama. - »Stanićeva je glazba imala veliki utjecaj na moje glazbeno odrastanje. Puno sam naučio suradjujući sa njim, kao stalni član Elvis Stanić Groupa. On mi je bio jedan od uzora u stvaranju ovog CD-a.«
    Posebnu zahvalu Gazdik je iskazao klaviristu Joeu Kaplowitzu,  koji svira u izvedbi vlastite skladbe »Mr.J.K.« - »Joe i ja smo zajedno svirali kad se preselio iz SAD-a u Hrvatsku. Genijalan je glazbenik. Budući da mi se jako sviđa njegova svirka predložio sam mu da sudjeluje na snimanju CD-a. Oduševio se i napisao pjesmu koju sam ja nazvao »Mr.J.K«. Jedina je na CD-u koja je ostala ista kao i u prvotnoj verziji.
U fusion kontekstu
    Poput glazbe koju svira s Elvisovom grupom, Gazdik je i svoj prvi album posvetio fusion izričaju. - »Fusion je stil uz koji sam odrastao. Bubnjari poput Stevea Gadda i Davea Weckla bili su moji prvi uzori. Slušajući ih usmjerio sam se u pravcu koji spaja razne stilove i u kojem se mogu potpuno slobodno izraziti. Želio sam ga zadržati i u stvaranju CD-a.«
    Jedan od elemenata koji su uključeni u tu fuziju su latino i brazilski ritmovi. - »Afro-kubanski i brazilski ritmovi su moja velika ljubav. Puno sam vremena proveo slušajući tu vrstu glazbe, vježbajući i analizirajući te ritmove. To je na mene ostavilo snažan dojam, pa su neke od pjesama na CD-u i zazvučale tako.«
    Neke su izvedbe na albumu ostvarene pod utjecajem slavnog Joea Zawinula, posebice »Student of the Light« u kojoj Kovačević koristi vokoder. - »Na to me potaknuo Maasej Kovačević, a njega je definitivno nadahnuo Zawinul. Maasej je prije dvije godine surađivao sa Zawinulom što ga je usmjerilo kao glazbenika, a meni je nastup Zawinul Syndicatea, koji sam gledao prije četiri godine, najbolji koncert tog stila koji sam ikad slušao. No, vokoder smo slučajno odabrali. Snimajući klavijature Maasej je promijenio zvuk na vokoder što nam se dopalo i te su dionice ostale na CD-u.«
    Sve izvedbe na albumu odaju dojam radosti i pozitivnih vibracija. - »Iako sam ja kao bubnjar nosioc ovog projekta, skladbe nisu nastajale na temelju ritmičkih obrazaca, već na temelju melodijskih linija ili na harmonskim osnovama. Želio sam ostvariti glazbu koja će biti pristupačna i ljudima koji nisu upoznati s fusion stilom. Kreirajući od raznih ideja cjelinu, vodio sam računa i o tome da glazba ima pozitivnu energiju.«
    Gazdik je na album uvrstio isključivo originale, svoje i skladbe suradnika. - »Svaki iskreni glazbenik prije ili kasnije osjeti potrebu za vlastitim izričajem. Nastojao sam od svojih, kao i ideja prijatelja glazbenika, napraviti glazbenu cjelinu sastavljenu od brojnih glazbenih momenata i motiva koji su nam se nametnuli tijekom godina bavljenja glazbom, a tek tada bih sjeo za bubanj i, uz brojne preinake, došao do konačne odluke. U stvaranju ovog materijala bilo je nebrojeno puno ideja i glazbenih momenata koje je na neki način trebalo kanalizirati u određenom pravcu, naravno u fusion kontekstu.«
(Preuzeto iz Novog lista od 4. siječnja 2009.)
© 2008-2015 Jazz.hr / Hrvatsko društvo skladatelja