Portrait / Silvestar Silvije Glojnarić

Portrait

Datum objave:
10.04.2007.
Autor:
Zvonimir Bajević
SILVIJE GLOJNARIĆ
Portrait
Cantus / HDS / HRT

U povodu 70. rođendana bubnjara, skladatelja, aranžera i dirigenta Silvija Glojnarića, Cantus, HDS i Hrvatski radio zajednički su objavili njegov autorski album Portrait. On nije potpuni glazbeni i skladateljski prikaz svega što je šef- dirigent Big banda HRT-a napisao, no sukus je to njegova skladateljskog fokusa posljednjih petnaestak godina, koliko je na čelu našeg jedinog profesionalnog jazz ansambla. Osim osvrta na Glojnarićev skladateljski rad i kompozicije uvrštene na album, treba govoriti i o jedinstvenom ansamblu za koji je napisan i koji ga je snimio. Ovo je vrijedno izdanje još jedno priznanje hrvatskome jazzu koji, nakon prošlogodišnjeg Cantusovog objavljivanja trostrukog autorskog albuma najdugovječnijeg dirigenta Big banda HRT-a Miljenka Prohaske, zauzima svoje zasluženo mjesto i u toj najuglednijoj, krovnoj skladateljskoj instituciji u nas. Veći dio skladbi s albuma Glojnarić je napisao u povodu triju koncerata koje je Big band HRT-a održao u koncertnim sezonama Europske radijske unije, čiji je aktivni član i Hrvatski radio. Prilika za pokazivanje vlastitog skladateljskog rada i njegovo vrednovanje, iako je on mnogo puta dokazan u suradnji s vodećim europskim orkestrima poput NDR i SFB Big bandova, kao i Big Banda RTV Slovenije, bila je više nego dovoljan poticaj za pisanje, no postoji još jedan bitan element za ispunjavanje notnog papira. To su glazbenici za koje piše. Glojnarić je u tom smislu imao najbolji uvid kao šef Orkestra, a neki od solista ansambla doista su izuzetni. Tako u skladbama Log 2, Mystic Soul (skladba posvećena spomenutom glazbeniku) i Silhouettes briljira trubač Davor Križić, dok u skladbi Sun Ergos saksofonist Saša Nestorović potvrđuje svoju svestranost neobično energičnim i pristalim solom na zurni. Lepeza solista koji se pojavljuju doista je široka (Julije Njikoš, Borna Šercar, Arsen Ereš, Željko Kovačević, Marin Ferketin, Zvonko Košak) i na kraju potvrđuje kvalitetu mlađeg naraštaja glazbenika u uspješnom spoju sa starijom generacijom, od kojih su neki i 40 godina članovOrkestra. Dokaz njihove uspješnosti i umješnosti jest podatak da je posljednjih godina jedan od članova Orkestra redovito pozivan u Euroradio Big Band, koji zaključuje jazz sezonu Europske radijske unije, a koja broji oko 30 zemalja. Poteškoće ovoga izdanja leže u produkciji koja nije sasvim u skladu s tekućim stanjem u europskim, pa onda i svjetskim okvirima, no to je tema nekog drugog teksta. Glojnarićev skladateljski jezik odaje njegovo klasično obrazovanje ponajprije čestim izborom dodekafonske tehnike i politonalitetnosti, koje na kraju tretira ritmičkim obrascima jazza. Česta je to pojava u miljeu europskih jazz skladatelja, koji osim tog postupka često posežu prema jeziku avangarde, koja je obilježila pedesete i šezdesete godine prošloga stoljeća. Koncert za kvartet saksofona i big band pisan je za sjajni Zagrebački kvartet saksofona, a posljednji stavak Duke otkriva još jedan nepresušan izvor inspiracije za Glojnarića, ali i za mnoge druge skladatelje, Dukea Ellingtona, čija glazba i danas zvuči jednako svježe. Fascinaciju “new orleans” stilom Glojnarić zorno iskazuje u skladbi Mystic Soul. Čestitke maestru Glojnariću!
© 2008-2015 Jazz.hr / Hrvatsko društvo skladatelja