Drugi pogled / Matija Dedić

Drugi pogled

Datum objave:
05.01.2009.
Autor:
Ivica Župan

Matija Dedić
Drugi pogled: Glazba Arsena Dedića
Dallas Records

Kao profesionalac koji živi isključivo od vlastita umijeća, Matija Dedić – iako je zapravo, po vokaciji i  školovanju jazz glazbenik – sklon je suradnji i izvan jazz voda. Osim povremenih zajedničkih, mahom klupskih nastupa s roditeljima Matija je osjetio potrebu dokumentirati te suradnje na ozbiljnijim glazbenim projektima. Suradnja s majkom Gabi Novak rezultirala je njezinim CD-om »Pjesma je moj život«, koji je okrunjen s četiri „Porina“ i na kojem sviraju jazz glazbenici, a Matija, osim što svira glasovir, potpisuje većinu aranžmana i koproducentom je albuma. I sam uspješan skladatelj, ali i interpretator jazz standarda i drugoga glazbenog materijala, Matija je vještinu u osebujnim obradama skladba i autora koji ne dolaze iz jazzističkog okružja dokazao albumom »Tempera« na kojem svira Gibonnijev materijal i za koji je dobio „Porin“ te obradama djela Dore Pejačević, koja će biti sadržajem njegova novog albuma. Nov uspješan pokušaj suradnje s roditeljima njegov je šesti samostalni album »Drugi pogled, glazba Arsena Dedića«, na kojemu izvodi po mnogu čemu divergentan materijal, nastajao u različitim razdobljima njegove karijere. Neke su skladbe plod dedićevske punokrvne mediteranske nadahnutosti, druge su skladani za festival, a neke su nastajale po narudžbi.  Matija izvodi dvanaest očevih skladba, od šansonjerskih uspješnica – koje su se odavno usjekle u kolektivno pamćenje -  poput »Sve te vodilo k meni«, »Kuća pored mora«, „Moderato cantabile«, „Sve što znaš o meni“ i „Kuća za ptice“, preko introvertnijih poput »Ni ti ni ja«, »Ne plači«, »Razgovor s konobarom«, pa sve do glazbe za filmove »Glembajevi« i »Pakleni otok« i televizijsku seriju »U registraturi«. Na introvertan ali atraktivan način podastire što za njega znače Arsen Dedić i njegova glazba. Za razliku od Gibonnijeva materijala, Matija je očevoj glazbenoj ostavštini pristupio neusporedivo obzirnije, ne uplićući se u melodijske linije i bez motivacije da melodijske i aranžerske postavke raširi do krajnjih granica. U većini izvedbi se klonio radikaln zahvata bježeći u jazz improvizacije tek sporadično, ostavljajući lirsku nit originala netaknutom.
    U posve drukčiji, karakterističan Matijin glazbeni jezik skladno su se uklopile i izvedbe skladba »Sve što znaš o meni« u kojoj pjeva Arsen te »Kuća za ptice« u kojoj pjeva Gabi.
Originalnim pijanističkim pristupom Matija proširuje granice pojedinih skladbi i u baladnom ugođaju, romantičarski improvizirajući, podastire prepoznatljivost tema, čuva i brani njihovu slušljivost i pristupačnost, ali im u najuspjelijim segmentima podaruje i svoju dimenziju.
    Svojim pogledom na očev materijal Matija ga potvrđuje kao trajnu vrijednost hrvatske zabavne glazbe, a sebe kao kompetentna klavirista, spremna za sve veće i zahtjevnije instrumentalističke izazove, čije pijanističko umijeće ima više lica.
Projekt je Matija ostvario u solo izvedbama te povremeno i praćen s dvije ritam sekcije s kojima najčešće nastupa u jazz kontekstu. U jednoj sviraju kontrabasist Mladen Baraković i bubnjar Borna Šercar, a u drugoj bas gitarist Renato Švorinić i bubnjar Jadran Dučić Čićo. Kao gosti u nekim izvedbama sviraju gitarist i programer Silvio Pasarić i Marko Križan, koji u „Kući za ptice“  - intervenirajući sopran saksofonom i harmonikom – toj uspješnici utjelovljuje jedinstveno raspoloženje.

© 2008-2015 Jazz.hr / Hrvatsko društvo skladatelja