Four Odd / Donna Lee kvartet saksofona

Four Odd

Datum objave:
25.06.2005.
Autor:
Ivica Župan

Donna Lee Saxophone Quartet
Four Odd
Zivaldo Records


Donna Lee Saxophone Quartet objavio je prvi album, nazvan Four Odd. Uz četvoricu stalnih članova sastava: alt i sopran saksofonista Zdenka Ivanušića, alt saksofonista Andreja Henigmana, tenor saksofonista Vanje Ilekovića i bariton saksofonista, klarinetista i flautista Aleša Suše, u pojedinim su izvedbama sudjelovali bariton saksofonist Damir Horvat, trombonist Vedran Sadić, a gitarist Ivan Kapec, bas gitarist Dubravko Vorih i bubnjar Borna Šercar čine diskretnu ali učinkovitu ritam-sekciju.  Uz pet Ivanušićevih skladbi – Four Odd, Crossreference, Ballad For G, Conchology i Evident - na albumu se nalazi nekoliko jazz standarda: Lush Life Billyja Strayhorna, Wights Waits for Weights Stevena Douglasa Colemana, Footprints Waynea Shortera, Summertime Georgea Gershwina, Boogie Stop Shuffle Charliea Mingusa te domaći evergreen Green Lobster Dream Boška Petrovića.  Album je prvi naslov u katalogu Zivaldo Izdavaštva, tvrtke pokrenute početkom 2005. s namjerom izdavanja kvalitetne i originalne glazbe hrvatskih neafirmiranih autora s lucidnim i nekonvencionalnim idejama, a koji ne mogu doprijeti do velikih izdavača. Voditelj Donna Lee kvarteta saksofona i Kvarteta Zdenka Ivanušića je marljivi i prodorni zagrebački saksofonist i skladatelj Zdenko Ivanušić (1967.). Diplomirao je saksofon na Muzičkoj akademiji u Zagrebu. u kojima uz jazz standarde promovira vlastite skladbe i originalne aranžmane. Na mjestu glazbenika solista u Orkestru Hrvatske vojske surađivao je s brojnim renomiranim dirigentima kao što su Uroš Lajovic, Vjekoslav Šutej, Pavle Dešpalj, Tim Reynish, Nikša Bareza, Miljenko Prohaska, Mladen Tarbuk. Surađuje sa Zagrebačkom filharmonijom, Simfonijskim orkestrom Hrvatske radiotelevizije, Hrvatskim narodnim kazalištem u Zagrebu i Gradskim kazalištem Komedija. Solist je i lead altist u HGM Jazz Orkestru Zagreb koji djeluje pod umjetničkim vodstvom poznatog austrijskog band leadera Sigija Feigla. Svirajući u tom orkestru, surađivao je s poznatim jazz glazbenicima kao što su Bob Mintzer, Peter Herbolzheimer, Don Mea, Bobby Shew i mnogi drugi. Bio je član raznih sastava: Genaro Flores, Con Fusion, Mayales i New Tribe, a povremeno surađuje s grupama Swingers, Soul Train i drugima.
    Four Odd slušljiv je, zanimljiv i eklektičan proizvod, koji u sebi  sažima brojna iskustva kroz koja su članovi kvarteta u svojim karijerama prošli – ima tu „koltrenovštine“, hard-bopa, funkyja, odavanja počasti ostavštinama brass-sekcija poput one iz različitih postava Mingusovih big bandova…    
Uspjeh projekta prije svega leži u dojmljivim Ivanušićevim skladbama, samosvojnim autorskim rješenjima, koje potpisuju svi članovi kvarteta. Sve su to introspektivne i nježne skladbe, prepune ideja i melodijske inventivnosti, djelo autora istančana sluha za strukturu i formu skladbe, skladatelja samosvojnih i efektnih autorskih rješenja, nipošto suha "armatura" koja počiva na duhovitu riffu, dostatna za egzibicije i produciranje solista, nego uistinu vrlo složeni skladateljski napori, s upečatljivom, specifičnom, neoromantičnom, lirskom, prepoznatljivom koloracijom i atmosferom, obično sanjarskom, turobnom, melankoličnom, tugaljivom, molski bolećivom, što odgovarajućim instrumentalističkim pristupom emocionalni instrumentalisti zanosna i ugodna tona, veliki majstori u postizavanju ugođaja, dodatno pojačavaju.
    Iza ovih postignuća stoji golem entuzijazam, dirljiva predanost jazzu, radna disciplina i naravno nadarenost četvorke i gostiju. Kvartet  želi biti (i biva!) dijelom modernih pojava i kretanja u jazzu, ostvaruje visoke profesionalne standarde, brusi stil koji naginje strožoj formi i profinjenijem zvuku, stvorivši atraktivan komorni jazz, prepun ukusa, duha, swinga i kontrolirane strasti. Redovito se ostvaruje ravnoteža između strogoga formalnog oblika skladbi i improviziranih dijelova - uvrštene skladbe zadržavaju formalnu strogost, ali nude i kontrapunktalnu avanturu četvorice solista i njihov kolektivni elan i instrumentalističku uigranost, razbuđenu solističku maštu, a sve je to pretočeno u okvire tradicije i uzusa na temelju kojih je pojedina skladba nastala.

© 2008-2015 Jazz.hr / Hrvatsko društvo skladatelja