Luka Udjbinac
Goin' My Way
Capo Media Music
Mladi zagrebački jazz gitarist Luka Udjbinac, koji se školuje na jazz akademiji u Klagenfurtu, poznat po svojim zagrebačkim klupskim nastupima, ali i po članstvu u HGM jazz orkestru Zagreb što ga sve uspješnije vodi maestro Sigi Feigl, oglasio se drugim samostalnim CD-om, dobro osmišljenim i koncipiranim. Album donosi veliki stilski iskorak mladog skladatelja i instrumentalista jer se novo ostvarenje, za razliku od prvijenca "Now & Beyond", koji je bio "čisti" ("straight ahead") profilirani jazz album, u generalnom opredjeljenju naslanja na World music.
Atraktivni i osebujni materijal nastao je zahvaljujući Udjbinčevu mudro artikuliranu glazbenom konceptu koji objedinjuje iskustva i atmosferu jazza, pop glazbe, "brazilke" i afričke glazbe, a svi su ti sastojci "upakirani" i objedinjeni elementima klasične harmonije i Udjbinčevim eksponiranim gitarističkim pristupom nastalim ugledavanjem na pristup američkih jazz gitarista, posebice - u formativnom razdoblju grupe - nadasve Pata Methenyja i Johna Scofielda.
Album pršti od različitih ritmova, lepršav je, vesela raspoloženja, prepun mladenačke energije, zanosa, ali i udaraljki i bubnjeva, a čuje se i izvorno afričko glazbalo kalimba. U prvom su planu skladbe, postojane, jedinstveno aranžirane i odsvirane, koje je, kao i na prvom CD-u, napisao i aranžirao sam Udjbinac. CD sadrži osam relativno dugačkih, poletnih, po kvaliteti ujednačenih, maštovitih, prijemčljivih tema, kompleksnih melodija, koje lako ulaze u uho, prepunih raznolikih ideja i nadasve ugodne atmosfere. Album obiluje duhovitim promjenama tempa, poletom i eksplozivnom snagom, bogatstvom tonova, rafinmanom tekstura i strastvena muziciranja i njime se Udjbinac predstavlja kao nadaren, zreliji, rafiniraniji i intrigantniji skladatelj, autor koji prate recentna kretanja na suvremenoj svjetskoj jazz sceni i autorski spremno, suvereno i plodonosno odgovara na sve izazove. Udjbinac je profinjen i kompetentan gitarist posebne snage i brzine, sposoban riješiti i najteže harmonijske probleme, odličan tehničar na svom glazbalu, sposoban improvizirati iznenađujućom brzinom, pri čemu mu je svaki ton jasan u svom kontekstu, s vrlo gipkom i prodornom frazom i uistinu jedinstvenom sonornošću. Instrumentalist je to jedinstvena senzibiliteta, okretna i fluentna stila i moderna gitarističkog izričaja, definiranih ciljeva, meditativan i melodiozan gitarist topla tona i maštovit improvizator, pri čemu se u ovoj prigodi potvrdio i kao majstor sviranja na akustičnoj gitari. To isto vrijedi i za ostale sudionike, pri čemu se posebice veteran Saša Nestorović predstavlja kao maštovit improvizator. U ostvarivanju za mlada glazbenika skladatelja i solista uistinu iznenađujuće ambiciozna, ali i uspjela projekta, pored Udjbinca, sudjelovala su dva veterana domaće jazz scene, naš danas nedvojbeno najbolji saksofonist Saša Nestorović i udaraljkaš Mladen Ilić. Na prvijencu je gitarist uposlio austrijske i njemačke kolege, zacijelo one koji su tada s njim studirali, a sada se oslanja na domaće, manje poznate, ali obrazovane, spremne sigurne instrumentaliste: krilničara Tomicu Rukljić, klavirista Hrvoja Galera, basista Gorana Delača, bubnjara Dalibora Marinkovića, pjevačicu Dariju Hodnik i svirača kalimbe Dušana Maksimovskoga.
Upozoravamo na znakovito kombiniranje zvuka Udjbinčeve razbuđene gitare i dojmljiva vokaliziranja Darije Hodnik, i to u unisonom pokretu, što je - pomalo se ugledajući na iskustva Elvisa Stanića i Meri Trošelj - dovedeno do prave virtuoznosti.
Udjbinčeva ambicija očigledno nije bila afirmirati instrumentalističko, solističko i improvizatorsko umijeće - svoje i mladih instrumentalista koje je ovom prigodom pozvao na suradnju, nego je - kao i na prvom albumu - bila neusporedivo veća i zahtjevnija - stvoriti prepoznatljiv kolektivni zvuk, jedinstvenu atmosferu, od prvog do posljednjeg tona albuma, u čemu je u velikoj mjeri i uspio.