Tri suite iz Hrvatske / Zagreb Jazz Portrait

Tri suite iz Hrvatske

Datum objave:
18.01.2004.
Autor:
Ivica Župan
Zagreb Jazz Portrait
Tri suite iz Hrvatske
Aquarius Records

Otkako je mjesto bubnjara zauzeo Borna Šercar, Zagrebački Jazz Portrait - saksofonist Saša Nestorovic, gitarist Mario Igrec i kontrabasist Nenad Jura Vrandečić, koji u kvartetu djeluju od njegova osnutka 1992. - premda prečesto ne nastupa, ne predaje se. Tijekom nekoliko zadnjih godina kvartet je repertor obogatio autorskim skladbama napisanim u formi suite. Izbrusivši ga na koncertima, ZJK je taj sjajni glazbeni materijal snimio početkom prošle godine u zagrebačkom Studiju 25 (snimatelj Mladen Malek, produkciju potpisuje sam ZJK), a objavio ga je, pod nazivom" Tri suite iz Hrvatske", Aquarius Records (AQjazz CD30-03).
    Na album su uvrštene tri po kvaliteti ujednačene, ali stilski i po autorskom pristupu i skladateljskom rukopisu raznolike suite: četvrostavčana, složena "Suita Egzotika" Nenada Jure Vrandečića koja eklektički koketira s latino-ritmovima, fusionom i brojnim drugim recentnijim trendovima u današnjem jazzu; "Četiri reminiscencije za jazz kvartet" Saše Nestorovića i "Vanova Suita" Marija Igreca u šest stavaka, nastala kao razrada istoimene Igrecove skladbe iz ranog razdoblja sastava, izvedena u stilu suvremena jazza, otvorena i eklektičkog, poput onoga što ga sviraju današnji jazz velikani poput Johna Scofielda ili Michaela Breckera. Kao gost, u izvedbama nekih stavaka "Vanove" i "Egzotike", ZJP-u se pridružuje pijanist Matija Dedić koji je svojim diskretnim intervencijama i nadahnutim improvizacijama pomogao da se ideje do kraja razviju, a zvuk albuma obogati.
    Sva su se trojica afirmirala kao zreli i rafinirani skladatelji, koji prate recentna kretanja na suvremenoj svjetskoj jazz sceni i autorski se odlično i plodonosno odgovaraju na te izazove. Sve tri suite obiluju prijemčljivim temama, kompleksnim melodijama, utjelovljenjima različitih ugođaja, promjenama tempa, poletom i eksplozivnom snagom, bogatstvom tonova i tekstura i strastvena muziciranja.      
    U Nestorovićevoj četverostavačnoj suiti "Četiri reminiscencije za jazz kvartet" osjeća se duh slavnoga Johna Coltranea, kojem je ona zacijelo i posvećena, što nikoga neće začuditi jer je Nestorović jedini naš saksofonist koji je pomno proučio svekoliku Coltraneovu baštinu i jedini naš saksofonist koji ju je - i to tijekom cijele zavidne karijere - uvjerljivo, sugestivno i izražajno interpretirao. Dok je glazba ostale dvije suite mirnija i postojanija, Nestorovićeva suita baštini mnogo od karakterističke koltrejnovske dramatičnosti i anksioznosti, a Nestorović se ovdje, kao i na cijelom albumu, afirmira i kao žestok i agresivan solist bogata tona, pun strastvene, izražajne i hipnotičke snage i grčevite eksplozivnosti.
    Članovi sastava predstavili su se kao kompetentni i svestrani instrumentalisti i nadasve kao sugestivni improvizazatori, a pozornost plijeni i razina razvoja njihove organske "konverzacije". Posebice raduje što se Igrec, nakon dugogodišnje posvećenosti sastavu "Cubismo", na velika vrata "vratio" jazzu - svestran je, inovativan, maštovit, tehnički vješt i vrlo emocionalan solist. Plijeni i profinjena, ukusna, suzdržljiva Vrandečićeva uloga kontrabasista s umijećem osluškivanja tuđih ideja i reagiranja na njih, a valja reći i to da je sastav u Šercaru dobio prilagodljiva i senzitivna bubnjara koju mu po mnogo čemu odgovara i koji se na ovom albumu iskazao i kao solist.
    I ovim albumom ZJK dokazuje da je već cijelo desetljeće - uz "Boilers Quartet" i "Trio Matije Dedića"- naš najznačajniji mali jazz sastav.
© 2008-2015 Jazz.hr / Hrvatsko društvo skladatelja