Jasna Bilušić Sings For You / Jasna Bilušić

Jasna Bilušić Sings For You

Datum objave:
27.02.2009.
Autor:
Davor Hrvoj
JASNA BILUŠIĆ
Jasna Bilušić Sings For You
Jazzette Records BPCD 045

    Pjevačka karijera Jasne Bilušić neraskidivo je vezana uz B.P. Club i kućnu mu diskografsku tvrtku Jazzette Records. U ovom je kultnom zagrebačkom klubu započela karijeru krajem osamdesetih. Nakon prvog LP-ja ”Lady Be Good” što ga je objavila 1990. za Jugoton (LP-6-52027477), za Jazzette je 1991. snimila i prvi kompakt disk. Ostvarila ga je na koncertu u B.P. Clubu u duu s brazilskim pjevačem i gitaristom Mariom Limom i objavila pod nazivom ”Pais Tropical” (BPCD 004). Već na ploći ”Lady Be Good” iskazala je sklonost prema brazilskoj glazbi pjevajući uz standarde i Jobimov hit ”Aqua de Beber”, a na CD-u ”Pais Tropical” izvodi isključivo Jobimove i skladbe drugih brazilskih autora. Možda upravo zato na svoj novi album objavljen također za Jazzette, iako donosi gotovo kompilacijski presjek njezinih stilskih afiniteta i glazbenih iskustava, nije uvrstila niti jednu bossa novu. Sada se može reći da je Jazzette njezina matična izdavačka kuća, kao što je Komedija njezin kazališni dom. Jasna Bilušić je zastupljena već na prvom CD-u te tvrtke. Pod nazivom ”B.P. Club All Stars 1990” (BPCD 001) ovo izdanje donosi snimke ostvarene te godine u B.P. Clubu, između ostalih i osam izvedbi standarda što ih je ona ostvarila uz B.P. Club All Stars Boška Petrovića s gostima: violinistom Csabom Deseom, alt saksofonistom Bobom Moverom, trubačem Duškom Gojkovićem, usnim harmonikašem Tootsom Thielemansom, Marijom Limom, tenor saksofonistom Giannijem Bassom i klaviristom Brankom Bulićem. Na CD ”B.P. Club All Stars '91” (Jazzette Records BPCD 011) uvrštena je njezina izvedba standarda ”Love For Sale” što ga je ostvarila u duu sa slavnim gitaristom Joeom Passom. Nije li logično da je danas, kad je produkcija tvrtke Jazzette Records znatno smanjena u odnosu na devedesete, upravo Jasna Bilušić dobila ponudu da svoj novi album objavi za tu tvrtku?
Album donosi snimke što ih je uz stalne suradnike: klavirista Julija Njikoša i saksofonista i klarinetista Sašu Nestorovića koji su dali izniman doprinos u pratnji, solima i obradama skladbi, te u nekim izvedbama bas gitarista Dubravka Voriha i udaraljkaša Matka Petrića, ostvarila na koncertu održanom 12. listopada 2002. u B.P. Clubu. Zahvaljujući redovitim nastupima u zagrebačkom klubu Art Net tijekom nekoliko godina, ali i nastupima na brojnim koncertima i festivalima, stekla je veliko iskustvo i rutinu, te proširila repertoar. Dodatno ga je obogatila pripremajući kazališnu predstavu o glasovitoj američkoj jazz pjevačici Billie Holiday, te iznimno hvaljenu predstavu ”Piaf” posvećenu slavnoj francuskoj šansonjerki Edith Piaf. Tako su na ovaj CD uvrštene izvedbe jazz standarda, pjesme bliske pop iskazu, ali i kancone i šansone koje su na njezinu stalnom repertoaru, te jedna skladba hrvatskog autora. No, bez obzira koji žanr pjeva Jasna Bilušić to radi na osebujan i prepoznatljiv način, uvjerljivo i strastveno, svakoj pjesmi podarujući osoban karakter.
Izvedbom uvodne skladbe ”What A Little Moonlight Can Do” pokazuje da se odlično snalazi u tradicionalnom jazzu. Ništa manje uvjerljiva nije niti u izvedbi hita ”Mack The Knife”. Kao osjećajna pjevačica balada predstavila se izvebom standarda ”Softly”, te”Don't Let Me Be Lonely Tonight” kojom je podsjetila na autora skladbe Jamesa Taylora i njegovu izvedbu na albumu ”Nearnes Of You” glasovitog tenor saksofonista Michaela Breckera. Najdojmljivije su izvedbe skladbe ”Four Brothers” Jimmyja Giuffrea koju je otpjevala scat stilom, te ”Spain” Chicka Coreae i Ala Jarreaua koju se usuđuju pjevati rijetki jazzisti. Bravurozno ju izvodi Bobby McFerrin, ali on je i onako izvanserijski glazbenik svjetske klase. Uz promjene tempa i zahtjevne vokalne zavrzlame Jasna Bilušić ju izvodi vješto i uvjerljivo, te improvizira scat stilom. Da ne robuje stilskim ograničenjima jasno je pokazala izvedbama skladbi ”Don't You Worry 'Bout The Thing” Steviea Wondera i ”Hallellujah, I Love Him So” Raya Charlesa, te posebice u drugom dijelu albuma kanconom ”Senza Fine”, Dedićevom ”Pusti me da spavam” koju je otpjevala osobnim pristupom, kao i šansonama ”Yohnny, Tu N'es Pas Un Ange”, ”Mon Manege A Moi” i u velikom finalu ”Milord”, toliko atraktivno da slušatelj albuma gotovo može osjetiti ugođaj mračna kluba i na pozornici, u dim vlastite cigarete obavijenu siluetu nonšalantno naslonjenu na stalak mikrofona koja sugestivno publiku uvlači u svoj glazbeni svijet.
Jedna od značajnih novina koja odmah upada u oči na ovom izdanju je uključenje sponzora. Prepoznavši kvalitetu, ali i atraktivan priozvod koji s ponosom može poklanjati poslovnim partnerima diljem svijeta, INA je, obilježavajući 40. obljetnicu djelovanja, sponzorirala ovo diskografsko izdanje. Pravi potez na obostrano, bolje reći trostruko, čak četverostruko zadovoljstvo - umjetnik/izdavač/tvrtka/slušatelj - što će, nadam se potaknuti i druge tvrtke ili institucije. Taj je pristup prepoznala i Pliva koja je, zadovoljna prvim, objavila i drugi CD-a sa snimkama nastupa od njih sponzoriranih međunarodnih sastava Pliva Jazz Lab u B.P. Clubu.
(Preuzeto iz časopisa WAM, br. 19)
© 2008-2015 Jazz.hr / Hrvatsko društvo skladatelja