Jazz / Renato Rožić

Jazz

Datum objave:
27.02.2009.
Autor:
Davor Hrvoj

RENATO ROŽIĆ
Jazz
www.renatorozic.com

RENATO ROŽIĆ
Bach
www.renatorozic.com

    Gitarist skladatelj i aranžer Renato Rožić, koji već godinama živi i djeluje u Njemačkoj, jedan je od najutjecajnijih glazbenika srednjeg naraštaja hrvatskih jazzista. Bio je pokretačkom snagom zagrebačke jazz scene tijekom osamdesetih kada su u nas, surađujući s njim, stasali neki od danas vodećih glazbenika. Nakon trija Strukture, sa saksofonistom Sašom Nestorovićem i bubnjarom Krunom Levačićem, odlučio je nastaviti školovanje u Kolnu  gdje je i ostao živjeti. Poznat je po svojim radikalnim zamislima i osebujnom pristupu klasičnoj glazbi koju izvodi na električnoj jazz gitari. Nakon albuma “Mozart” objavljenog prije nekoliko godina, s kojim je uzbudio glazbenu javnost u Njemačkoj, upravo je istodobno objavio dva nova albuma: “Jazz” i “Bach”.
    Album “Jazz” snimnio je s međunarodnim sastavom u kojem sviraju njegovi dugogodišnji suradnici: sopran i alt saksofonist Hayden Chisholm, alt saksofonist Jan von Klewitz, klavirist i svirač synthesizera Matija Dedić, kontrabasist Martin Gjakonovski i bubnjar Kruno Levačić. U suradnji s ovim istomišljenicima Rožić donosi profinjenu verziju vlastitog pristupa crossoveru. Radi se o jedinstvenoj viziji jazza koju razvija već godinama, a koja obuhvaća autorsku glazbu i jazz standarde u spoju s djelima klasične glazbe, posebice Mozartove. Čak i u bržim tempima glazba na ovom albumu doima se suptilnom i šarmantnom, a zvuk Rožićeve gitare je unikatan i intrigantan. No, tijekom godina je istraživao i nova glazbena područja, te je svoj pristup obogaćivao elementima drugih stilova, primjerice world musica i klupske glazbe, a razvijao ga je surađujući i s drugim glazbenicima. Tako na ovom albumu kao gosti u po jednoj ili dvije izvedbe Yamato Hasumi svira baroknu lutnju, Raul Sen Gupta tablu, Christoph Hillmann udaraljke i elektroniku, DJ Resq - Simon Haehnel gramofone i Matthias Schubert tenor saksofon.
    Album “Bach” donosi osebujne obrade Bachovih čelo suita u solo izvedbama na elektro-akustičnoj gitari. Na ovom albumu još je izraženija profinjenost i nastojanje dosizanja visoke glazbene estetike. Radi se o sličnom konceptu, dakle spoju jazza, soula i bluesa s klasičnom glazbom, ali s polazištem iz klasične glazbe. Rožić je djela podijelio u tri cjeline koje u logičnoj gradaciji odražavaju njegovo shvaćanje prošlosti, sadašnjosti i budućnosti glazbe. A na osnovu novih kretanja na svjetskoj glazbenoj sceni vidimo da budućnost glazbe svakako leži u razbijanju konvencija, spajanjima raznih kultura i stilova, što je Rožić rano spoznao i kao inovator uporno razvijao.

(Preuzeto iz časopisa WAM, br 29)

© 2008-2015 Jazz.hr / Hrvatsko društvo skladatelja