Bag's Groove - Live at Studio M / B.P. Convention

Majstori jam session svirke

Majstori jam session svirke
Datum objave:
08.03.2009.
Autor:
Davor Hrvoj
B.P. Convention » Bag's Groove - Live at Studio M«, Croatia Records

Majstori jam session svirke

    Naš najpoznatiji jazz glazbenik - vibrafonist, skladatelj, producent i promotor Boško Petrović je tijekom bogate karijere ostvario zavidan broj diskografskih izdanja. No, postoje mnoge snimke koje su sačuvane - neke su nedostupne, a neke, zahvaljujući dobronamjernim prijateljima i suradnicima diljem svijeta, nakon niza godina izlaze na svjetlo dana evocirajući uspomene. Neke od njih svojom umjetničkom kvalitetom i zadovoljavajućom razinom snimke postaju zanimljivima za objavljivanje na novim izdanjima. Sagledane s određenim vremenskim odmakom one donose značajan prikaz jednog dijela Petrovićeve karijere, nostalgično prisjećanje na jazz povijest, ali i glazbeni užitak slušanja vrhunskog jazza koji i danas zvuči svježe, uvjerljivo i aktualno. Posebice je značajno izdanje ostvareno zahvaljujući sretnom slučaju. Naime, ton majstor, veliki simpatizer Zagrebačkog jazz kvarteta, dao je Petroviću poslije koncerta Kvarteta 1965. u Heidelbergu duplikat snimke koja je mnogo godina kasnije objavljena na CD-u »In Concert« (Jazzette Records, 2003.).
    Uz Petrovićeve su sastave kao gosti svirali najznačajniji hrvatski, ali i ugledni svjetski jazzisti. Tako će na koncertu kojim će 1. travnja u B.P. Clubu biti zaključen ovogodišnji Springtimer Jazz Fever, što počinje 21. ožujka, uz Boško Petrović Trio nastupiti čuveni britanski pjevač i klavijaturtist Georgie Fame, sad već redoviti suradnik. Na koncertu održanom 1977. u novosadskom Studiju M, s kojeg su snimke upravo objavljene na CD-u, uz stalne članove: gitarista Damira Dičića, bas gitarista Maria Mavrina i bubnjara Ratka Divjaka, kao gosi su nastupili trubač Petar Ugrin i tenor saksofonist Sal Nistico. O njima Petrović je rekao: »U svoj karijeri, od Kvarteta Boška Petrovića do Zagrebačkog jazz kvarteta, imao sam sreću surađivati s dva izvanredna kontrabasista, Krešimorm Remetom i Miljenkom Prohaskom. No, osnivanjem grupe B.P. Convention, koja je bila sastavljena od mladih rock glazbenika, počinje moja suradnja s Mariom Mavrinom. I danas mi je žao što je definitivno odustao od kontrabasa, no njegova svirka bas gitare u potpunosti kompenzira odsustvo kontrabasa. Ugrin, najbolji trubač svoje generacije, odlično se uklapao u koncept grupe. Sal Nistico, poznat kao solist orkestra Woodyja Hermana, u jednom je razdoblju bio čest gost u Zagrebu, a nerijetko je uz B.P. Convention gostovao i na inozemnim festivalima.« Oduševljen tom suradnjom Nistico je često nalazio izgovore kako bi se maknuo od obaveza koje donosi status zvijezde i uživao u suradnjama s Petrovićem. Jedna od njih, ostvarena 1989. na nastupu u B.P. Clubu, uz Mavrina, te klavirista Nevena Frangeša i bubnjara Saliha Sadikovića, dokumentirana je na CD-u  »Sal Nistico: Night Flight« objavljenom za tvrtku Petrovićeva sina Kolje Jazzette Records.
    O djelovanju sastava Petrović je rekao: »B.P. Convention je stvoren paralelno s gašenjem Zagrebačkog jazz kvarteta i Zagrebačkog jazz kvinteta, kad sam, čuvši nekolicinu mladih hrvatskih rock glazbenika - tada je bio jako tražen jazz-rock - odličio pokušati s bandom čijim sam nazivom aludirao na slobodu varijacija. Naime, convention je dogovor, te sastav nije bio određen žanrovski niti po broju članova. Ostavio sam slobodu da prema pojedinom projektu odredim što je najbolje.«
    Iako se radi o glazbenicima koji su došli iz rock miljea, Mavrin i Divjak su na ovom nastupu pokazali da ne razmišljaju o stilskim odrednicama već o ljepoti glazbe, a njihova se kvalitetea očituje u mogućnosti ostvarivanja sjajnih komunikacija s iskusnijim kolegama.
    Prisjećajući se tog nastupa Petrović je rekao: “Uoči jednog od koncerata tadašnje turneje u Novom Sadu nas je dočekao prijatelj i producent koncerta Vitomir Simurdić koji se, zajedno s ton majstorom Ištvanom Tibaiem, pobrinuo da ta posjeta ostane svima u lijepom sjećanju. Naime, Ištvan je skuhao izvanredan dunavski riblji paprikaš, a Vitomir je nabavio dovoljno pravog fruškogorskog vina. Poslije takve večere uspjeh koncerta je bio osiguran.«
    Osim standarda zahvalnih za jam session suradnju: »Bag's Groove«,  »Blue Bossa«,  »Summertime« i »Straight, No Chaser«, na album je uvrštena i izvedba skladbe »Song For You« Damira Dičića. »Dičić je bio poznatiji kao izvanredan jazz gitarist osobena stila sa snažnim blok-akord korusima«, rekao je Petrović. »Manje je poznato da je bio inventivan skladatelj i izvanredan aranžer. Drago mi je da je »Pjesma za tebe«, koja mu je bila posebno draga, uvrštena na CD.«
    Radi se o jam session svirci koja donosi užitak kreiranja glazbe u trenutku nadahnuća, zahtjevnom principu koji je Petrović uvijek volio i zbog kojeg su njegovi nastupi uvijek iznimno uzbudljivi. O tome je rekao: »Model jam session svirke, koji je početkom osamdesetih potpuno nestao, omogućavao je glazbenicima iste kategorije da se bez dugih priprema i proba nađu na bini i zajedno s publikom vesele glazbi. To je poput nogometne utakmice između Brazila i ostatka svijeta s nizom krasnih poteza i puno golova, a rezultat nije važan.« Na sreću u ovom slučaju rezultat je izvanredan.
(Preuzeto iz Novog lista od 8. ožujka 2009.)
© 2008-2015 Jazz.hr / Hrvatsko društvo skladatelja