Long Distance / Henry Radanović

Radanovićev prvijenac donosi glazbu trajne vrijednosti

Datum objave:
13.05.2009.
Autor:
Davor Hrvoj
Henry Radanović: ”Long Distance”, Dallas Records

Radanovićev prvijenac donosi glazbu trajne vrijednosti

    Iako poznati riječki bas gitarist, kontrabasist, gitarist i skladatelj Henry Radanović tvrdi da naziv njegovog prvog samostalnog albuma asocira na dugogodišnje iskustvtvo što ga je stjecao svirajući s brojnim glazbenicima raznih žanrova, drugo tumačenje moglo bi se odnositi na dugoročnost, ne samo u smislu njegovaa nastajanja, već i smisla njegove glazbe. Naime, ostvario je album koji neće doživjeti bum na našem tržištu, koji nema hit pjesmu, koji ne teži brzom i lakom stjecanju zarade što je nakana u većem dijelu slučajeva glazbenih projekata na našoj sceni, ali donosi glazbu trajne umjetničke vrijednosti. On razmišlja dugoročno želeći svojom glazbom ostaviti trag na glazbenoj sceni, želeći kreirati glazbu visoke estetike, onu koija će biti aktualna i kad se izvrti novi krug trendova, kad instant hitovi posustanu pred kvalitetnom glazbom.
Radanović nije upao u zamku koju teško izbjegnu brojni glazbenici na svojim prvim albumima, da ukazanu im priliku iskoriste kako bi na malom prostoru iskazali sve što znaju, te bez reda i zakona, zbrda-zdola, nabacaju sve i svašta. Njegov je album dobro koncipiran, konzistentan i stilski definiran. Iako je ”Long Distance” (Dallas Records) prvijenac, on odaje zrelog glazbenika koji mudro koristi nagomilano iskustvo i svoje ideje uspijeva kanalizirati u kompaktnu cjelinu. To je lako slušljivi jazz, optimistična i prozračna glazba bez ekstarvagancija, iskazivanja ega i tehničke umješnosti koja je sam sebi svrhom. U realizaciji takvih zamisli veliku je podršku dobio od glazbenika s kojima je surađivao u brojnim prigodama, a neki od njih ljubazno su mu vratili kreativan doprinos na stvaranjima njihovih albuma. To su ponajbolji glazbenici kvarnarskoga kruga: klavijaturist Ivo Popeskić, gitaristi Darko Jurković i Elvis Stanić, bubnjari Marko Lazarić i Tonči Grabušić, te udaraljkaš Branimir Gazdik, ali i njegovi stalni suradnici iz Zagreba: klavirist Matija Dedić, sopran saksofonist Saša Nestorović i trubač Davor Križić. Izvedbe su realizirane u raznim formacijama, od sola preko trija i kvarteta do uvjetno kvinteta seksteta i septeta. Uvjetno zato jer u tim formacijama Radanović ima dvostruku ulogu: basista i gitarista.
Dvije su karakteristike koje na ovom albumu Radanovića predstavljaju u novom svjetlu. To je sviranje akustične gitare koju ne rabi na nastupima, te - osim bas gitare - kontrabasa koji već nekoliko godina uporno vježba i s kojim je ostvario novu kvalitetu u svojoj glazbi. Upravo taj pozitivan stav prema glazbi koji krasi njegov karakter, stavljanje u poziciju znatiželjnog učenika i istraživača koji se ne zaodovoljava postignutim, može se osjetiti i kroz izvedbe uvrštene na ovaj album. A gitara, osim što donosi određene boje i karakter zvuka, poslužila je i u pripremi albuma, kao sredsvo pri skladanju.
Još jedna nova kvaliteta s kojom se upoznajemo na ovom albumu Radanovićev je skladateljski i aranžerski rukopis koji odiše opuštenošću, jednostavnošću i melodičnošću. Naime od devet izvedbi sedam je njegovih i tek dva stilski različita standarda. ”Norwegian Wood” Lennona i McCartneya odsvirao je u triju s Dedićem i Grabušićem, što je jedna od stalnih postava u kojima djeluje. Izvedbom Jobimovog hita ”So Danco Samba” podsjeća na djelovanje Quarteta Sensitive kojeg je jedan od utemeljitelja i stalni član, te na trio što ga ostvaruje s gitaristom Darkom Jurkovićem i bubnjarom Tončijem Grabušićem, ali njegova je verzija drukčija, u skladu s koncepcijom albuma. Dvije vlastite skladbe izveo je solo: ”Little Boy” s bas gitarom, a ”Close of Day” a akustičnom gitarom, ponovno ne da bi istaknuo svoje instrumantalističko umijeće, koje je respektabilno što dokazuje i šest nagrada ”Status” Hrvatske glazbene unije za najboljeg instrumantalista u kategoriji bas gitare, te nekoliko ”Porina” kao član Elvis Stanić Groupa i Quarteta Sensitive, već da bi na drukčiji način pristupio ljepoti glazbe.
(Preuzeto iz Novog lista od 12. ožujka 2006.)

© 2008-2015 Jazz.hr / Hrvatsko društvo skladatelja