DAMIR DIČIĆ: JAZZ GITARA vol. 1., 2. i 3.
Obično se kaže da je vlastiti udžbenik kruna karijere svakog glazbenika a HUOKU i HGU pomogli su da rukopis Damira Dičića postane dostupan u obliku tri knjige za koje se još u nastajanju ovog projekta znalo da će pomoći našim mladim glazbenicima, poglavito jazzistima te pružiti zadovoljstvo i veliku pomoć u radu. Knjige su namijenjene svima koje jazz glazba i gitara zanima te koji posjeduju neko predznanje i predodžbu o instrumentu. Tekstualni dio usporedan je na hrvatskom i engleskom jeziku pa je tako dostupan i strancima kojima će ovakva knjiga proširiti ponudu i mogućnosti obrade te zahtjevne teme. Na hrvatskom tržištu ona je prva sveobuhvatna škola jazz gitare temeljena na iskustvu autora i suvremenim metodama učenja instrumenta kakve su nam dosad bile poznate iz strane literature. Posebno je draga i zanimljiva posveta pokojnog velikana jazz gitare Joea Passa, inače hrvatskog podrijetla, koji je vlastitom rukom dao najbolji predgovor knjizi svoga prijatelja i kolege Damira Dičića.
TEKST OBJAVLJEN SA PROMOCIJE KNJIGE! (30.12.1997.)
U samo predvečerje 1997. godine, 30. prosinca, Damir Dičić u suradnji s HUOKU-om (Hrvatskom udrugom orkestralnih i komornih umjetnika) i HGU-om (Hrvatskom glazbenom unijom) priredio je dar za našu javnost. U dvorani Hrvatskog društva skladatelja predstavljena je njegova trodijelna knjiga Jazz gitara te, za sve sladokusce, kratki prigodni recital u izvođenju Trija Damira Dičića u sastavu Damir Dičić - gitara, Miljenko Prohaska - kontrabas i Krunoslav Levačić - bubnjevi.
Publici sastavljenoj od brojnih predstavnika medija, uglednih glazbenika i poklonika jazza obratio se glavni tajnik HUOKU Zvonimir Stanislav. Osvrnuvši se na opće stanje u hrvatskoj glazbi, istaknuo je potrebu za takvim izdanjima te nadu da će to biti samo poticaj drugima, ne samo autorima nego i izdavačima koji bi trebali shvatiti kako je ulaganje u takvu vrst kulture ulaganje ne samo u budućnost glazbe u Hrvatskoj nego i ulaganje u vlastitu budućnost. Naše glazbeno-kuturno tržište oskudijeva literaturom, a pogotovu onom koja se bavi sustavnim pristupom jazzu, odnosno obrazovanjem mladih naraštaja jazzista. HUOKU i HGU pokazale su kako se s malo novca i nešto truda stvari može ne samo pokrenuti s mrtve točke nego i smjestiti ih na pravo mjesto, dajući im primjerenu pozornost i mogućnost otvaranja ne samo prema hrvatskoj publici nego, zahvaljujući dvojezičnosti popratnog teksta (knjige sadrže usporedni tekst i na engleskom jeziku) i univerzalnosti glazbenog teksta, otvaranje i usmjeravanje prema svekolikom predstavljanju hrvatske kulture i van naših granica. Ostaje za nadati se da je ovo samo prva epizoda u nizu onih koje će početi na prikladan način vrednovati domaće kretivne snage i upravo ovakvim projektima pokazati da ih prepoznaju i priznaju.
O stručnoj vrijednosti izdanja te njegovoj pedagoškoj vrijednosti za buduće gitariste te sve one koji se bave jazzom govorio je doajen hrvatskog jazza, skladatelj, aranžer, dirigent i kontrabasist Miljenko Prohaska. Iako je pisana za gitariste, knjiga je zapravo mala škola jazza općenito, jer metodičnost pristupa gradivu upravo je ono što izdanju daje obrazovnu vrijednost. Uz obilje informacija koje pruža, preglednost i razumljivost u pristupu ono je što plijeni pozornost svakog tko se primi iščitavanja složenog materijala a knjigu čini nezaobilaznom u bilo kojem ozbiljnijem radu ne samo gitarista nego i ostalih instrumentalista u jazzu.
Sjajna obrada i notnog i tekstualnog dijela knjige može se zahvaliti velikom trudu i pedantnosti Felixa Spillera koji se već niz godina bavi popunjavanjem praznina u glazbenoj literaturi, kako vlastitim, autorskim izdanjima tako i ovakvim redakcijskim obradama, bez čega ni ovaj projekt ne bi ugledao svjetlo dana, barem ne u ovakvom obliku i takve kvalitete. Promociju je zaokružio prigodni koncert Trija Damira Dičića, ispunjen uglavnom Dičićevim autorskim radovima, što je publika pozdravila toplim pljeskom i odzivom na ugodni razgovor nakon završetka koncerta.
Ivica Tocilj