„Tango & More" HGM jazz orkestra Zagreb i Petera Soavea

„Tango & More" HGM jazz orkestra Zagreb i Petera Soavea
Datum objave:
02.06.2014.
HGM jazz orkestar Zagreb i Peter Soave

Glazbom tanga završen koncertni ciklus „ Sunday Nights" ORKESTRA HRVATSKE GLAZBENE MLADEŽI.


U Koncertnoj dvorani Lisinski uz izravan prijenos na Hrvatskom radiju održan je u nedjelju 1. lipnja završni koncert ORKESTRA HRVATSKE GLAZBENE MLADEŽI pod vodstvom svog stalnog dirigenta i umjetničkog voditelja Sigija Feigla. Bio je to zadnji od osam koncerata u ciklusu „Sunday Nights" u sezoni 2013/2014. koju organiziraju Hrvatska glazbena mladež, Koncertna dvorana Vatroslav Lisinski i Hrvatska radiotelevizija. Pod nazivom „ Tango & More" kao gost nastupio je bandoneonist i harmonikaš iz Sjedinjenih američkih država PETER SOAVE. Peter Soave prve je nastupe pred zagrebačkom publikom imao s Gudačkim kvartetom Rucner, kad je u ciklusu „Lisinski subotom" izvodio djela Astora Piazzole. Školovan kao klasični harmonikaš počeo je osamdesetih godina proučavati glazbu Astora Piazzolle i u tu je svrhu počeo svirati bandoneon, koji će mu sve do danas osigurati reputaciju jednog od najznačajnijih interpreta kojem skladatelji diljem svijeta posvečuju svoje nove skladbe, pa tako i hrvatski skladatelj Krešimir Herceg čija su četiri djela uspješno izvedena na spomenutom koncertu.
Peter Soave bavi se i pedagoškim radom. Osnivač je „Peter Soave Music Akademy" ljetnog studija za harmoniku koji djeluje u talijanskim Dolomitima. Veliki jazz orkestar Hrvatske glazbene mladeži koji nastupa pod imenom HGM JAZZ ORKESTAR ZAGREB u prošloj je sezoni obilježio 10. obljetnicu usješnog djelovanja tijekom kojeg je održao velik broj koncerata na inozemnim turnejama od Indonezije do Sjedinjenih američkih država. S orkestrom su nastupila najveća imena svjetskog i europskog jazza kao Bob Mintzer, Randy Brecker, Miljenko Prohaska, Philip Mossman, Don Menza, Kevin Mahogany, Peter Erskine, Deborah Brown, Peter Herbolzheimer, Jim Mc Neely, Lasse Lindgren,Dena De Rose,, Louis Bonilla,Davod Liebman, Wolfgang Muthspiel, Barbara Dennerlein, John Fedchock i mnogi drugi.
Na ovom posljednjem koncertu u dvorani Lisinski izvedena su djela Loonisa McGlohona, Edu Loboa, Anibala Troila,Carlosa Franzettia,Johna Fedchocka , Astora Piazzolle i što je vrlo bitno hrvatskih skladatelja Damira Dičića i Krešimira Hercega.
Skladatelj Krešimir Herceg prije nekoliko godina odlučio je ostvariti ambiciozan skladateljski projekt vlastitih skladbi, te uz nekoliko skladbi Damira Dičića ( nakon Dičićeve smrti) u suradnji s austrijskim aranžerom Reinhardom Sumererom producirati album „Ples leptira". Uz nekoliko uglednih solista i Gudački kvartet Rucner osnovu produkcije činio je
Orkestar Hrvatske glazbene mladeži pod vodstvom Sigija Feigla.
Nekoliko skladbi sa spomenute produkcije ( „ No name waltz"," Blue spaces" i „Softly") bilo je izvedeno s gostom solistom Peterom Soaveom /SAD/ koji se pokazao kao vrstan jazz harmonikaš. Njegova sola bila su inventivna , tehnički savršena i ukusna. Na koncertu je u aranžmanu Petera Herbolzheimera izvedena balada brazilskog skladatelja Edu Lobosa „ Pra Dizer Adeus" koju je orkestar posvetio preminulom skladatelju i dirigentu Miljenku Prohaski.
Gost solist Peter Soave naročito je došao do izražaja u skladbama Astora Piazzolle „Revolucionario" i Chiquilin De Bachin" koje je za big band i harmoniku prilagodio Carlos Franzetti. Na koncertu je spomenuto da su dva člana orkestra pijanist Davor Dedić i tenor saksofonist Dean Kus bili prisutni na svih 89 koncerata u proteklih jedanaest godina, te su nagrađeni putom u SAD i posjetom čuvenom newyorškom jazz klubu Village Vanguard. Od solista potrebno je još spomenuti izvrsna trubačka sola gosta iz Austrije Gerharda Orniga / / „La Ultima Curda""Tango fatal"/. Oduševljenje publike izazvao je solo nastup / bez orkestra/ harmonikaša Petera Soavea u skladbama Astora Piazzolle „Leija s Game" i „Oblivion" u kojima je Soave pokazao sve ljepote majstorskog sviranja harmonike. Pravo latino američko raspoloženje karnevala pružila je vrhunski izvedena skladba Carlosa Frenzettia „Milonga Rea" u kojoj su se istakli solisti Adam Ladany trombon i Klaus Furstner bubnjevi.
Skladbe koje su izlazile iz okvira tango glazbe bile su „ Blue After Two"Johna Fedchocka i „ Blues For Dennis" Krešimira Hercega s inventivnim solom na kontrabasu Ivara Križića Robana. Spomenute blues skladbe pružile su mogućnost „jam sessiona" na koji je kao iznenađenje upao gost orkestra svjetski tenor saksofonist Don Menza
( nekadašnji član orkestara Stana Kentona , Buddya Richa i drugih)što je
publiku oduševilo, iako je koncert bez pauze trajao već punih dva sata.
Ovaj izuzetan koncert završio je pomalo sjetno skladbom Damira Dičića „ADIEU" te dugotrajnim „ stajaćim aplauzom „ kojim se publika odužila ovom mladom orkestru.
Uz ovaj posljednji koncert potrebno je spomenuti da je Orkestar hrvatske glazbene mladeži pod vodstvom izvrsnog pedagoga i dirigenta Sigia Feigla odigrao značajnu ulogu u glazbenom životu Zagreba i Hrvatske u ovoj vrsti glazbene umjetnosti. Kroz orkestar je u prodeklih više od deset godina prošla jedna cijela mlada generacija danas najboljih visoko školovanih mladih orkestralnih jazz glazbenika. Više od 50 % današnjih stalnih članova profesionalnog jazz orkestra Hrvatske radiotelevizije bilo je educirano u orkestru Hrvatske glazbene mladeži. Ovo je bio zadnji koncert u sezonskom ciklusu , a možda zadnji i uopče, jer prema saznanjima nije odobren od strane mjerodavnih institucija zahtjev za sufinanciranje i rad ovog orkestra . Na godišnjoj skupštini Hrvatske glazbene mladeži održanoj prošli mjesec ova je vijest primljena s velikim zaprepaštenjem i žaljenjem da meritorne institucije nisu prepoznale pravu vrijednost ovog sjajnog orkestra. Odlučeno je da se Gradski ured za kulturu zamoli, da ponovno preispita svoju odluku , u nadi da će ovaj orkestar dalje uspješno djelovati.

Dubravko Majnarić


© 2008-2015 Jazz.hr / Hrvatsko društvo skladatelja