Matija Dedić nastupio u prvom koncertu Jazz ciklusa HDS-a i KD Lisinski

Osvrti / 31.10.2008
(Preuzeto iz Novog lista od 27. rujna 2006.)

Klavirističko umijeće i skladateljski potencijal Matije Dedića

Svestrani klavirist i skladatelj Matija Dedić je u ponedjeljak 25. rujna održao prvi ovosezonski koncert tradicionalnog Jazz ciklusa u organizaciji Jazz kluba Zagreb HDS-a i KD Lisinski. Koncert je održan u Maloj dvorani Vatroslav Lisinski kao što će biti i ostali najavljeni koncerti Ciklusa: Bobo Stenson (3. 12. 2006.), McCoy Tyner (28. 2. 2007.), Dafnis Prieto (20. 3. 2007.) i Erik Truffaz (21. 4. 2007.).

Jim McNeely nastupio uz HGM jazz orkestar Zagreb

Osvrti / 31.10.2008
Novo, fora i stvoreno za uživanje

U nedjelju je navečer američki skladatelj Jim McNeely predstavio svoju fantastičnu glazbu hrvatskim ljubiteljima jazza. Njegov su nedjeljni nastup s HGM jazz orkestrom Zagreb pratili posjetitelji Studija Bajsić na Prisavlju i svi slušatelji prvog programa Hrvatskog radija ne kojemu se koncert uživo prenosio.

HGM jazz orkestar Zagreb svirao Woodyja Hermana

Osvrti / 31.10.2008
U redovnom koncertu svojeg ciklusa Sunday Nights HGM jazz orkestar Zagreb je 1. travnja 2007. nastupio u Studiju Bajsić HRT-a. Izvodili su djela iz repertoara slavnog američkog klarinetista, alt saksofonista, pjevača i vođe jazz orkestra Woodyja Hermana. Kao gost na tom je koncertu Orkestrom ravnao austrijski trombonist i glazbeni pedagog Heinz Czadek koji je prijateljevao s Hermanom i svirao s nekim članovima njegova orkestra. U dijelu programa pridružio im se nadareni trinaestogodišnji vibrafonist Vid Jamnik.

Davor Hrvoj

Hot Club Zagreb nastupio na Sceni Amadeo

Osvrti / 31.10.2008
U posljednjem ovogodišnjem jazz koncertu na Klupsko kazališno-glazbenoj sceni Amadeo 4. je rujna u Muzeju za umjetnost i obrt nastupio Hot Club Zagreb. Ovaj trio, što ga čine gitaristi Mate Matišić i Damir Kukuruzović, te kontrabasist Jurica Štelma, naš je najpoznatiji sastav gypsy swinga. Iako djeluju i u drugim projektima: Matišić je pokrenuo novi sastav koji izvodi stilski raznoliku glazbu, od jazza do klasike; Kukuruzović vodi vlastiti sastav, ali i jazz klub u Sisku; a Štelma djeluje i u rockabilly sastavima, te je dan nakon nastupa na Amadeu otputovao je na rockabilly festival u Barcelonu, redovito sviraju i kao trio. Nakon brojnih nastupa stekli su sjajnu uigranost, spontanost i sposobnost komunikacije što su pokazali i na ovom nastupu. Upravo zbog toga, ali i bravuroznih improvizacija kojima potiču jedni druge, njihov se nastup doima poput dječje igre. Publiku, koja je svaki koncert, ali i kazališne predstave na Amadeu pohodila u velikom broju, oduševili su izvedbama skladbi slavnog belgijskog gitarsta Djanga Reinhardta poput "Nuages", ali i onima iz repertoara njegovog značajnog sastava Quintet de Hot Club de France, kao i druge standarde: "Limehouse Blues", "Caravan", "All Of Me", i druge.
U jednom trenutku na Matišićev poziv pridružio im se mladi gitarist Kristijan koji je odsvirao solo pokazavši da i među mladim glazbenicima postoji zanimanje za gypsy swing. Vrhunac koncerta bila je izvedba u kojoj su na duhovit i uvjerljiv način spojili rock hit "Smoke On The Water" Deep Purplea s jazz standardom "It Don't Mean A Thing" Dukea Ellingtona. Koncert su u drugom dodatku zaključili atraktivnom izvedbom poznate "Sweet Georgia Brown".

Davor Hrvoj

Boško Petrović Trio nastupio na Amadeu

Osvrti / 31.10.2008
Pri kraju ljetne turneje trio vibrafonista i skladatelja Boška Petrovića je 30. kolovoza nastupio na Klupsko kazališno-glazbenoj sceni Amadeo u zagrebačkom Muzeju za umjetnost i obrt. Unatoč prohladnom vremenu, koje je otežavalo posao umjetnicima, okupilo se dovoljno obožavatelja Trija i profinjenog jazz muziciranja tako da je atmosfera u predivnom prostoru vrta Muzeja bila primjerena renomeu glazbenika. Naime, trio Boška Petrovića jedan je od rijetkih hrvatskih jazz sastava koji već godinama djeluje kontinuirano, u neizmijenjenoj postavi, a redovito nastupa i u inozemstvu. Za svoj je komorni pristup jazzu Petrović pronašao sjajne suradnike u bas gitaristu Mariju Mavrinu i slovenskom gitaristu Primožu Grašiču koji su i na zagrebačkom koncertu pokazali da su ravnopravni suradnici našem najpoznatijem jazzistu.
Profinjeno su izvodili standarde poput "Summertime", "'S Wonderful", "Corcovado" i druge, ali i Petrovićeve skladbe "Zagreb By Night", "Un Chien Andalou" i "I Love You ZJQ". Bez potrebe za ekstravagancijama, prvenstveno u službi glazbe, svaki je član trija svirao lijepa sola, a posebice je doljmljiva njihova uigranost što ne čudi jer redovito sviraju zajedno, a u Zagrebu su nastupili nakon Visa i Komiže, te Dubrovnika, Lastova i Kranja gdje im se pridružio slavni britanski klavirist, orguljaš i pjevač Georgie Fame. Publiku su u dodatku nagradili izvedbom skladbe "There Will Newer Be Another You".

Davor Hrvoj

Valerija Nikolovska Quartet nastupio na Sceni Amadeo

Osvrti / 31.10.2008
U nastavku programa Klupsko kazališno-glazbene scene Amadeo, što se ove godine održava u zagrebačkom Muzeju za umjetnost i obrt, 14. je kolovoza nastapio Valerija Nikolovska Quartet. U kvartetu ove poznate pjevačice nastupili su izvrsni glazbenici koji svojom reputacijom zaslužuju ravnopravan odnos što je iskazano u nazivu sastava, a ne samo status pratećeg trija. To su klavijaturist Viktor Lipić, bas gitarist Sven Buić i bubnjar Mihael Parušev koji su se pokazali discipliniranima u pratnji pjevačice, ali i vještim solistima u čestim prigodama za improvizacije. Valerija se predstavila uvjerljivom, ali i svestranom pjevačicom koja izvodi mješavinu funka jazza sola blues, te autoricom. Naime, izvodili su autorske pjesme, uglavnom s albuma "Open" (Aquarius Records), ali i novije. Tekstove za sve napisala je Valerija, a glazbu za većinu njih Lipić, te Zvonimir Dusper, Igor Geržina, Vladimir Mirčeta i Erol Zejnilović. S istim sastavom ove će pjesme izvoditi i na budućim koncertima na kojima će im se pridružiti i gosti, primjerice gitarist Elvis Stanić u čijem je sastavu Valerija postala stalnom članicom. One će biti i sadržajem novog albuma, a pripremaju i album s obaradama makedonskih tradicionalnih skladbi.

Davor Hrvoj

Matija Dedić nastupio u Tvornici

Osvrti / 31.10.2008
U intimnom ugođaju zagrebačke Tvornice kulture klavirist i skladatelj Matija Dedić se 16. ožujka 2007. predstavio solističkim recitalom pod nazivom "Povratak klasičnoj glazbi i vlastitim kompozicijama". Svestrani glazbenik, što pokazuje suradnjama s glazbenicima raznih žanrova, ali i svojim dosadašnjim samostalnim albumima, Dedić je na ovom koncertu pokazao još jedan od svojih umjetničkih afiniteta. Uvjerljivo je svirao crossover pristupom u kojem spaja profinjenost i zahtjevnost ozbiljne glazbe s jazzističkim improvizacijama, predstavivši iznimno sviračko, ali i skladateljsko umijeće.

Davor Hrvoj

U Vodicama održan 4. Seaside Jazz Festival

Osvrti / 31.10.2008
Pod pokroviteljstvom grada Vodica, u organizaciji Turističke zajednice grada Vodica u Vodicama je od 28. do 30. srpnja održan 4. Seaside Jazz Festival. Pod umjetničkim vodstvom poznate pjevačice Helene Bastić tijekom tri festivalska dana predstavili su se poznati hrvatski i strani glazbenici.

Davor Hrvoj

HGM jazz orkestar Zagreb i Deborah Brown u Studiju Bajsić HRT-a

Osvrti / 30.10.2008
U redovnom koncertu svojega ciklusa Nedjeljne večeri, što ga organiziraju Hrvatska glazbena mladež i Glazbeni program Hrvatskoga radija, HGM jazz orkestar Zagreb je pod vodstvom Sigija Feigla, uz izravni prijenos na Prvom programu Hrvatskoga radija, 4. ožujka nastupio u Studiju Zvonimir Bajsić HRT-a.

U Malom Lošinju održan 2. Jazz Festival Lošinj

Osvrti / 30.10.2008
U organizaciji Grada Maloga Lošinja od 21. do 23. srpnja u Malom je Lošinju održan 2. Jazz Festival Lošinj. Uz odličnu posjetu u Ljetnom kinu Vladimir Nazor, Festival su obilježili nastupi hrvatskih jazzista koji su pokazali da svojom kvalitetom mogu stati uz bok poznatim inozemnim glazbenicima. Dobra atmosfera osjećala se i izvan prostora službenog održavanja Festivala. Naime, poslije svake festivalske večeri u klubu Positivo održavali su se uzbudljivi jam sessioni na kojima su svirali sudionici priredbe.

Davor Hrvoj