Henry Radanović promovirao CD 'Long Distance'

Osvrti / 29.10.2008
Henry Radanović je 19. travnja u zagrebačkom BP Clubu promovirao je svoj album prvijenac "Long Distance". Riječki basist na pozornici kluba našao se s svojim gostima trubačem Davorom Križičem, klaviristom Matijom Dedićem, bubnjarom Tončijem Grabušićem, gitaristom Darkom Jurkovićem Čarlijem i klavijaturistom Ivom Popeskićem. Svi oni sudjelovali su u stvaranju ovog hvaljenog albuma. Radanović je sa svojim gostima izvodio skladbe s albuma, uključujući i obradu Beatlesove "Norwegian Wood", te naslovnu "Long distance". Intimnu promociju u BP-ju podržali su i Radanovićevi kolege: Lea Dekleva, Alan Bjelinski, Marijan Brkić i drugi.

Davor Hrvoj

U Lisinskom održana 16. proljetna revija jazza

Osvrti / 29.10.2008
(Preuzeto iz Novog lista od 29. travnja 2006.)

Zvijezda vokalnog jazza Kevin Mahogany oduševio malobrojnu publiku

U organizaciji Jazz kluba Zagreb Hrvatskog društva skladatelja i KD Lisinski u maloj je dvorani Vatroslav Lisinski od 24. do 27. travnja održana 16. proljetna revija jazza. Iako je predstavio stilski raznolik program visoke razine izvedbi glazbenika i skupina iz Hrvatske, Švedske, Austrije i SAD-a, i ovogodišnji je festival pokazao nezainteresiranost, ali i neinformiranost publike za vrhunske jazz događaje. Naime, kako objasniti potpunu nezainteresiranost medija, osebice tiskovnih - iako je ovo bila prva Revija koju nije snimala televizija - za nastup svjetske zvijezde jazza Kevina Mahoganyja, u referentnom časopisu DownBeatu više puta biranim za najboljeg svjetskog jazz pjevača? Zašto vodeći pjevač jazza, kojeg za suradnika u svojim projektima biraju veličine poput Clinta Eastwooda i Roberta Altmana, ne može napuniti MALI Lisinski? Iako se izgovaraju na ekskuzivnost jazza kao glazbe za uži krug publike, odgovor leži u drugim, posve jednostavnim razlozima: podilaženju trendovima i najširim strastima u trci za proofitom. Davor Hrvoj

Boško Petrović Trio nastupio u Austriji i Italiji

Osvrti / 29.10.2008
Na kraju bogate sezone Boško Petrović Trio u kojem uz našeg proslavljenog vibrafonista sviraju gitarist Primož Grašič i bas gitarist Mario Mavrin, gostovao je u prestižnom bečkom jazz klubu Birdland slavnog klavijaturista Joea Zawinula, a sezonu je zaključio s dva nastupa u okviru proljetnog dijela ovogodišnjeg velikog međunarodnog jazz festivala Veneto: u klubu Q u Padovi i u klubu Mediteraneo u Brugneri. O uspjehu koncerata najbolje govori činjenica da je Trio ponovno pozvan da ove jeseni nastupi u Birdlandu, a isto tako iduće godine i u Italiji. Prošlogodišnji dobitnik nagrade European Jazz Masters na festivalu u Corku, Boško Petrović je ove godine na istom festivalu izabran za jazz ambasadora koji će dijeliti nagrade svjetskim jazz glazbenicima.

Davor Hrvoj

Boilers Big Band: Live In ZeKaeM

Osvrti / 29.10.2008
Povodom 20. godišnjice emisije Jazz štand Radija 101, te 8. godišnjice demonstracija na Trgu Bana Jelačića kojima su zagrepčani dali doprinos opstanku Radija 101, 20. studenog 2004. u Zagrebačkom je kazalištu mladih nastupio orkestar utemeljen upravo za tu prigodu. Zahvaljujući Radiju 101, otvorenosti njegovih vodećih ljudi i spremnosti na ulaganje u nekomercijalne projekte iznimne kulturne vrijednosti, okupili su se poznati zagrebački i slovenski glazbenici mlađeg i srednjeg naraštaja koji su dijelili pozornicu u raznim prigodamam i formacijama.

Davor Hrvoj

HGM jazz orkestar Zagreb i Michael Phillip Mossmann nastupili u Studiju Bajsić

Osvrti / 29.10.2008
HGM jazz orkestar Zagreb je 2. travnja nastupio u svojem šestom koncertu ovosezonskog ciklusa Sunday Nights. U studiju Bajsić HRT-a izveli su program "Afro-cuban big band night" što ga je za njih priredio poznati američki trubač, skladatelj i aranžer Michael Phillip Mossmann koji je u ovoj prigodi dirigirao Orkestrom. Osim njega kao gost je nastupio konga bubnjar i udaraljkaš Hrvoje Rupčić, vođa Cubisma. Izvodili su standarde Joea Hendersona, Marija Bauze i Raya Barreta, te Mossmannove skladbe, u njegovim aranžmanima.

Davor Hrvoj

Nastupom u zagrebačkoj Tvornici kulture Matija Dedić promovirao album 'Drugi pogled'

Osvrti / 29.10.2008
Klavirist Matija Dedić je 17. veljače u zagrebačkoj Tvornici kulture predstavio svoj novi kompakt disk "Drugi pogled" što ga je krajem 2005. objavio Dallas Records. Konecert koji je, kao i album, u cijelosti posvetio glazbi svoga oca Arsena Dedića, u potpunosti je rasvijetlio dvije značajne dimenzije njihova plodnog i kreativnog obiteljskog glazbenog stavralaštva.

Davor Hrvoj

HGM jazz orkestar Zagreb i Don Menza nastupili u Zagrebu

Osvrti / 29.10.2008
Nakon uspješnog nastupa u New Yorku, HGM jazz orkestar Zagreb je u nastavku svog ciklusa "Nedjeljne večeri" 5. veljače nastupio u Studiju Bajsić HRT-a. Nakon izvedbe skladbe "Low Down" Thada Jonesa, pod ravnanjem svog stalnog dirigenta Sigija Feigla, uz njih je kao gost svirao i Orkestrom ravnao slavni američki saksofonist, skladatelj, aranžer i vođa big banda Don Menza. Izvodili su standarde i njegove skladbe u Menzinim aranžmanima, koje su svirali najpoznatiji svjetski glazbenici i jazz orkestri. Uz njega i Sigyja Feigla, zapaženi su solisti bili Davor Dedić, Zdenko Ivanušić, Goran Rukavina, Bruno Domiter, Luka Žužić, Vid Žgajner, Elvis Penava, Branko Sterpin, Ivan Ivanov i drugi.

Davor Hrvoj

Cantus Ensemble svirao jazz program

Osvrti / 29.10.2008
U četvrtom ovosezonskom koncertu Jazz ciklusa što ga organiziraju Jazz klub Zagreb HDS-a i KD Lisinski 15. je ožujka u Maloj dvorani Vatroslav Lisinski nastupio Cantus Ensemble. U svojem šestom ovosezonskom koncertu pod ravnanjem Berislava Šipuša izvodio je crossover program. Tim su nastupom ujedno započeli Dani Frankofonije u Hrvatskoj. Naime, kao skladatelj i klavirist na ovom je koncertu kao gost sudjelovao francuski glazbenik Franck Amsallem.
Nakon njegove solo izvedbe Cantus ansambl je, nadopunjen kontrabasistom Nenadom Vasilićem, udaraljkašem i bubnjarom Viktorom Palićem, trubačem Davorom Križićem, sviračem električne gitare Armendom Xhafferijem i sviračem akustične, te modificirane slide gitare Zoranom Ščekićem, izveo Ščekićevo djelo "Muzika za jazz kvintet i komorni ansambl". Prvi dio zaključen je izvedbom skladbe "Troskok za bas gitaru i komorni sastav" Antuna Tomislava Šabana u kojoj je kao gost, solist sudjelovao bas gitarist Tibor Kovesdi.
Drugi je dio započeo Amsallemovim solo nastupom, nastavio se njegovom skladbom "Place du Temps" u izvedbi Cantus ansambla, a zaključen je izvedbom skladbe "Un jardin sous la pluie avec un compositeur sans parapluie" Berislava Šipuša u kojoj su uz Cantus ansambl kao solisti nastupili klavirist Franck Amsallem i klarinetist, bas klarinetist i udaraljkaš Ratko Vojtek. Oduševljena publika više ih je puta burnim pljeskom izmamila na poklon.

Davor Hrvoj

Peter Erskine Lounge Art Ensemble nastupio u Lisinskom

Osvrti / 29.10.2008
Modern Cool slavnog bubnjara

U nastavku Jazz ciklusa što ga organiziraju Jazz klub Zagreb HDS-a i KD Lisinski 28. je veljače u Maloj dvoravi Vatroslav Lisinski nastupio američki Peter Erskine Lounge Art Ensemble. Ovaj je koncert održan zahvaljujući pomoći Američkog veleposlanstva u Zagrebu. Bio je to posljednji koncert turneje ovog trija što ga sačinjavaju bubnjar Peter Erskine, saksofonist Bob Sheppard i basist Dave Carpenter. Poneseni toplim prijemom publike i sajnim ugođajem u do posljednjeg mjesta ispunjenoj dvorani (karte su planule tjedan dana prije koncerta), glazbenici su održali koncert visoke estetske razine.

Davor Hrvoj

HGM jazz orkestar Zagreb nastupio na konferenciji IAJE u New Yorku

Osvrti / 29.10.2008
Od 11. do 14. siječnja održana je u New Yorku 33. konferencija Međunarodne udruge jazz pedagoga (IAJE), koja posljednjih godina vrijedi za najveći i najvažniji svjetski skup jazz glazbenika. Posebni značaj ove konferencije je prvi nastup nekog hrvatskog ansambla u povijesti te organizacije. Naime, HGM jazz orkestar Zagreb je u petak 13.1. u njujorškom hotelu Sheraton, a u sklopu konferencije, održao koncert pod ravnanjem svog šefa dirigenta Sigija Feigla. Gost solist bio je američki trubač John Thomas.
HGM Jazz Orkestar Zagreb je bio odlično pripremljen za taj važan nastup, a izvodio je djela koja su mu već odranije na repertoaru, uključujući i skladbe hrvatskih skladatelja Miljenka Prohaske i Antun Tomislava Šabana. Uz Thomasa, kao solisti su se istaknuli i neki članovi orkestra, posebice trombonist Vid Žgajner i trubač Antonio Geček.
Unatoč velikom broju vrhunskih koncerata (između ostalih, na ovogodišnjoj konferenciji su nastupili i Chick Corea Trio, Count Basie Big Band, WDR Big Band, Maria Schneider Jazz Orchestra), koncert hrvatskog jazz orkestra bio je dobro posjećen, a o iznenađujućoj kvaliteti njihovog programa najbolje svjedoči činjenica da je na kraju koncerta bilo dvostruko više slušatelja nego na početku. Uz brojne američke i nekolicinu austrijskih glazbenika, u publici su se zatekli i hrvatski glazbenik nastanjen u New Yorku Nenad Bach, te generalni konzul RH Petar Ljubičić, a ulogu prezentatorice nastupa preuzela je dopredsjednica udruge IAJE Mary Jo Papich, inače ugledan pedagog iz Chicaga hrvatskog podrijetla.
Ovim značajnim iskorakom preko "velike bare", možda najvažnijim koncertom od svog osnutka, HGM Jazz orkestar Zagreb još je jednom dokazao da se polako ali sigurno potvrđuje kao nezaobilazan ansambl europske scene, čija zanimljivost programa i kvaliteta muziciranja stoje uz bok drugih europskih orkestara koji djeluju već desetljećima. Taj uspjeh postaje još značajniji u svjetlu činjenice da u Hrvatskoj ne postoji institucionalizirana jazz pedagogija.

Antun Tomislav Šaban