Jasna Bilušić & Cool Date na Amadeu

Osvrti / 30.10.2008
Prije kraće turneje istarskim gradovima pjevačica Jasna Bilušić je 19. srpnja nastupila na Klupsko kazališno-glazbenoj sceni Amadeo koja se ove godine održava u zagrebačkom Muzeju za umjetnost i obrt. Kako je zapazila umjetnica, ta je promjena - prethodnih godina održavao se u atriju Prirodoslovnog muzeja na Gornjem gradu - uvjetovala dolazak još brojnije publike ionako odlično posjećenim programima Amadea. Naime, organizator je u zadnji čas postavljao dodatne stolice, a mnogi su uživali u koncertu i stojeći. Za ovu prigodu Jasna Bilušić je svoj Cool Date, u kojem su stalni članovi klavirist Julije Njikoš i kontrabasist Saša Borovec, pojačala bubnjarom Bornom Šercarom i trubačem Davorom Križićem. Izvodila je jazz standarde - evergreene, ali nisu izostale niti šansone i kancone. Zanimljivo je da je i ovom prigodom svoj bogat repetoar proširila nekim novim skladbama. Uz poticajnu pratnju glazbenika, koji su pokazali i zavidno improvizatorsko umijeće, predstavila se uvjerljivom pjevačicom koja vodi računa o estetici, ali i koncepciji programa. Oduševljena brojna publika je to prepoznala, burnim pljeskom zatraživši dodatak.

Davor Hrvoj

HGM jazz orkestar Zagreb svirao glazbu Dukea Ellingtona

Osvrti / 30.10.2008
HGM jazz orkestar Zagreb je pod ravnanjem svog stalnog dirigenta Sigija Feigla 4. veljače nastupio u studiju Bajsić HRT-a. Bio je to još jedan u nizu koncertata iz njihova cilusa Sunday Nights što ga organiziraju Hrvatska glazbena mladež i Glazbeni program Hrvatskoga radija. U programu pod nazivom "New Views" izvodili su djela slavnog klavirista, skladatelja, aranžera i vođe big banda Dukea Ellingtona. Publika svih naraštaja - posebice veseli brojna posjeta mladih ljubitelja jazza - u ispunjenoj dvorani s oduševljenjem je pozdravila sjajne izvedbe iznimno zahtjevnog glazbenog progama.

4. Big band revija u Bjelovaru

Osvrti / 30.10.2008
Big band revija u Bjelovaru već se tradicionalno održava u sklopu gradske manifestacije Terezijana, ali je ove godine u toj tradiciji bilo i niz dobrodošlih novina. Naime tog 15. lipnja 2006. po prvi put se u tu namjenu koristilo dvorište gradske uprave koje se pokazalo idealnim prostorom, i sigurno ga treba koristiti za koncerte i slična kulturna događanja u budućnosti. Uz to ovogodišnja Big band revija je bila, zahvaljujući gostima iz Slovenije, i međunarodna.

Vojislav Kranželić, prof.

HGM Jazz orkestar Zagreb briljirao na završnom koncertu ciklusa Sunday Nights

Osvrti / 30.10.2008
Impresivan nastup Luke Žužića

HGM jazz orkestar Zagreb je pod ravnanjem Sigija Feigla u nedjelju 4. lipnja održao posljednji koncert ovosezonskog ciklusa Sunday Nights što ga organiziraju Hrvatska glazbena mladež i Glazbeni program Hrvatskoga radija. Studio Bajsić HRT-a, u kojem su održani svi koncerti ciklusa tijekom ove sezone, tom je prigodom bio ispunjen do posljednjeg mjesta.

Dobitnik European Jazz Prizea Bojan Z nastupio u Lisinskom

Osvrti / 30.10.2008
( Objavljeno u Vjesniku 30. Svibnja 2006. )

Uvjerljive izvedbe eklektičnog glazbenika

U subotu, 27. svibnja, u Maloj je dvorani Lisinski nastupio bosanskohercegovački klavirist i skladatelj Bojan Zulfikarpašić koji godinama živi i djeluje u Parizu. Bio je to sjajan završni koncert Jazz ciklusa, što ga organiziraju Jazz klub Zagreb HDS-a i KD Lisinski, u kojem su tijekom ove sezone nastupili vrhunski glazbenici, ansambli o orkestri poput Viaenna Art Orchestra, Paquita D'Rivere, braće Assad, Peter Erskine, Cantus Ensemblea i Francka Amasllema.

HGM jazz orkestar Zagreb nastupio u presižnom bečkom jazz klubu

Osvrti / 30.10.2008
Hoće li Zagreb postati sjedištem Svjetskog jazz orkestra Glazbenih mladeži?

Dva dana nakon redovnog koncerta iz cilusa Suinday Nights u Studiju Bajsić HRT-a, HGM jazz orkestar Zagreb je s istim programom nastupio i u uglednom bečkom jazz klubu Porgy & Bess. Koncert, koji je na inicijativu Davora Merkaša, voditelja Muzičkog informativnog centra Koncertne direkcije Zagreb, održan u okviru Drugog festivala hrvatske glazbe u Beču, naišao je na velik odjek, a ugledne su austrijske dnevne novine Die Presse u velikom najavnom članku pozivale na obavezan dolazak naglašavajući europski karakter hrvatskog jazza.

(Preuzeto iz Novog lista od 9.11.2006.)

Elvis Penava na turneji s European Jazz Orchestrom

Osvrti / 30.10.2008
Zahvaljujući uspješnom nastupu na prošlogodišnjem IASJ Meetingu u Krakovu, gdje je bio predstavnik jazz akademije u Grazu, naš je gitarist Elvis Penava, stalni član HGM jazz orkestra Zagreb, dobio poziv za sudjelovanje na turneji sa selekcijom europskih jazz glazbenika okupljenom u European Jazz Orchestra pod umjetničkim i dirigentskim vodstvom Barryja Forgiea. Tijekom turneje Penava je s tim orkestrom održao osamnaest koncerata u Danskoj, Švedskoj, Njemačkoj, Nizozemskoj, Walesu, Engleskoj i Škotskoj, te je u BBC-evom studiju u Glasgowu snimio CD. Producenti Europske radijske unije izjavili su da je razina izvedbi bila na najvišoj razini do sada.

Davor Hrvoj

HGM jazz orkestar Zagreb u Švedskoj

Osvrti / 30.10.2008
Slijedom predstavljanja hrvatske glazbe izvan granica Hrvatske, u suradnji Rikskonsertera - Švedske koncertne uprave, Ministarstva kulture Republike Hrvatske, grada Zagreba i Hrvatskog veleposlanstva u Švedskoj od 23.rujna do 7. listopada 2006. u okviru šireg projekta "Muzičke veze" (Music links) kojim se promiče švedsko-hrvatska suradnja ostvareni su Dani hrvatske glazbe u Švedskoj. Jedan od ansambala koji su se predstavili švedskoj publici bio je i HGM jazz orkestar Zagreb pod umjetničkim vodstvom Sigija Feigla. Koncertima je bio nazočan i zamjenik hrvatskog veleposlanika u Švedskoj Krešimir Kedmenec koji je projekt "Music links" podržao od samoga početka pokazavši veliko zanimanje za nastavak suradnje naših umjetnika u Švedskoj.
Članovi orkestra, osamnaest mladih glazbenika, studenata glazbe ili diplomiranih jazz glazbenika iz Zagreba i susjednih gradova i zemalja, održalo je pet koncerata: dva u Stockholmu i po jedan u gradovima stotinjak kilometara odaljenim od švedske prijestolnice: Sigtuni, Södertäljeu i Lindesbergu. Osim jazz standarada, izvodili su djela hrvatskih jazz skladatelja. Na svim koncertima turneje po Švedskoj solist je bio Jonas Knutsson, švedski saksofonist, skladatelj i aranžer koji se prije odlaska na turneju s velikim uspjehom, kao solist uz HGM jazz orkestar Zagreb, 1. listopada 2006. predstavio i zagrebačkoj publici, u studiju "Bajsić" Hrvatskog radija, na prvom koncertu ciklusa "Sunday Nights" u sezoni 2006./07.

Ljiljana Lermann Skomina

HGM jazz orkestar Zagreb svirao hitove swing ere

Osvrti / 30.10.2008
U svojem pretposljednjem koncertu ovosezonskog ciklusa Sunday Nights HGM jazz orkestar Zagreb je pod vodstvom svog stalnog dirigenta Sigija Feigla nastupio u programu Swing era. Izvodili su hitove swing glazbe iz repertoara najpoznatijih big bandova što su ih tridesetih i četrdesetih godina prošloga stojeća vodili velikani swinga: Benny Goodman, Stan Kentom, Glenn Miller, Charlie Barnett, Harry James, Tommy Dorsey i Ted Heath. Neke od najpoznatijih skladbi toga doba poput "Sing Sing Sing", "On The Sunny Side Of The Street", "In The Mood", "Pennsylvania 6-5000" i druge izvodili su u retro stilu vrativši se tradiciji plesne glazbe i autentičnom zvuku. U uvjerljivim izvedbama zahtjevnog programa, uz Feigla koji je svirao sva sola na klarinetu, improvizacijama su se istaknuli i saksofonisti Ivan Ivanov i Zdenko Ivanušić, trubač Antonio Geček, trombonisti vid Žgajner i Luka Žužić, te bubnjar Bruno Domiter.

Davor Hrvoj

Damir Kukuruzović Hot Jazz Quintet nastupio na zatvarnju sezone Siscia Jazz Cluba

Osvrti / 30.10.2008
Nastupom Damir Kukuruzović Hot Jazz Quinteta 29. je travnja završena uspješna sezona Siscia Jazz Cluba. Tijekom iznimno bogate sezone u klubu su nastupili neki od najpoznatijih hrvatskih jazz glazbenika poput Matije Dedića, Elvisa Stanića, Boška Petrovića i drugih, redovito je bio odlično posjećen, a ugođaj je bio kao u najpoznatijim svjetskim jazz klubovima. Tako se Siscia Jazz Club već u prvoj godini djelovanja nametnuo kao jednim od najznačajnijih okupljališta hrvatske jazz elite, ali i građana Siska, a posebice veseli sve veći broj mladih koji dolaze na njihove nastupe. Zatvarajući koncertnu sezonu u klubu njegov voditelj, naš poznati gitarist Damir Kukuruzović najavio je nastavak jazz događanja na otvorenom, te Siscia Jazz Festival u kolovozu.

Ovom prigodom publiku je svojim nastupom oduševio spomenuti Damir Kukuruzović Hot Jazz Quintet. Uz vođu sastava u prvom su dijelu nastupili bas gitarist Željko Bilbija i bubnjar Želimir Bičanić zagrijavši publiku izvedbama standarda gypsy swinga i tradicionalnog jazza. U nastavku im se pridružio violinist Bruno Urlić čime je sastav djelomično poprimio fizionomiju Quinteta de Hot Club de France slavnog gitarista Djanga Reinhardta s violinistom Stephaneom Grappellijem, sastava koji je neosporno izvršio velik utjecaj na njihovu, kao i na svjetsku jazz glazbu. Naime njihov je gypsy swing pristup bio jedini originalan europski odgovor na američki jazz toga doba koji je uglavnom bio samo kopiran. Njihov je nastup doživio kulminaciju priključivanjem pjevačice Danijele Mačešić s kojom su atraktivno izvodili standarde različita karaktera, od standarada swing radoblje, preko bossa nova do ruskih romansi. Oduševljenu publiku nagradili su s nekoliko dodataka, a smirili tek s nekoliko balada u duo izvedbama Damira Kukuruzovića i Danijele Mačešić. Doista uspješan svršetak sezone Siscia Jazz Kluba koji je postao relevantnim prostirom sisačke, ali i hrvatske glazbene i kulturne aktivnosti.

Davor Hrvoj

07.06.2020. / nedjelja
Vedran Ružić -Libertin Kaštel Pazin , 19:00